Przejdź do treści
B737-800 należący do linii S7 na lotnisku Moskwa-Domodiedowo (fot. Dmitry A. Mottl/CC BY-SA/Wikimedia Commons)
Źródło artykułu

Europejscy leasingodawcy się poddali. Pieniądze za samoloty w Rosji dostaną od ubezpieczycieli

Irlandzka firma leasingowa AerCap zwrócił się do ubezpieczycieli o wypłacenie 3,5 mld dolarów za pozostawione w Rosji samoloty i komponenty do nich.

Przed wprowadzeniem sankcji na rosyjskie lotnictwo AerCap miał w leasingu w Rosji 135 samolotów i 14 silników. A jak powiedział prezes AerCap, Aengus Kelly jego firmie udało się z tego odzyskać z tego 22 samoloty i trzy silniki.

 - Jako efekt szeroko zakrojonych sankcji wymierzonych w Rosję przez wiele rządów, firmy leasingowe z branży lotniczej, które prowadzą biznes w krajach Unii Europejskiej, Stanach Zjednoczonych i wielu innych krajach, mają zakaz dostaw samolotów i części zamiennych do nich. Dlatego właśnie AerCap zakończył wszystkie umowy leasingowe, jakie mieliśmy z rosyjskimi firmami. Jednocześnie zdecydowaliśmy się na agresywne środki, aby odzyskać naszą własność - mówił Aengus Kelly podczas prezentacji wyników za rok finansowy 2021.

Rosyjski biznes AerCap stanowi 3,5 proc. wszystkich przychodów tej firmy i miesięcznie z tego tytułu pozyskiwał 33 mln dolarów. AerCap w roku 2021 odnotował zysk w wysokości 1 mld dolarów w porównaniu ze stratą 295 mln dol. w 2020.

Czytaj całość artykułu na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony