Przejdź do treści
MD-82 European Air Charter w Warszawie - start (fot. Piotr Bożyk)
Źródło artykułu

European Air Charter wycofał ostatniego MD-82

Po 11 latach nastąpił koniec pewnej ery zarówno dla linii European Air Charter jak i lotnictwa cywilnego w Europie. 21 października br. linia wycofała swojego ostatniego Mad Doga - czyli McDonnella Douglasa MD-82. Bułgarski przewoźnik czarterowy i ACMI był ostatnim europejskim operatorem samolotów z rodziny MD-80.

W swoim ostatnim dniu "pracy" maszyna MD-82 o rejestracji LZ-LDP (33-letni samolot dostarczony do ATI - Aero Trasporti Italiani, a następnie do Alitalii) wykonała rejs z Hurghady do Warny, który był zakończeniem służby MD-82 w European Air Charter. EAC wycofał pierwsze dwa ze swoich dziewięciu MD-82 w 2022 r., a następnie pozostałe siedem w tym roku. Teraz flota linii będzie się składać wyłącznie z airbusów A320.

Przez flotę bułgarskiego przewoźnika przewinęło się łącznie dziewięć samolotów tego typu. Samoloty zabierały na pokład 164 pasażerów. Pierwszego z nich dostarczono w 2012 r., natomiast resztę w 2013 r. Wszystkie maszyny wcześniej latały dla Alitalii. W momencie wycofania najstarszy z nich miał prawie 34 lata, a najmłodszy 28 lat. W 2012 r. samoloty te dały ówczesnej linii znanej pod nazwą Bulgarian Air Charter nową jakość, ponieważ zastępowały wysłużone Tupolewy Tu-154M.

W ostatnich latach samoloty te często pojawiały się także na polskich lotniskach. W sezonie letnim 2023 r. mogliśmy je podziwiać m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku czy Poznaniu.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony