Przejdź do treści
Źródło artykułu

Emirates rozbudowuje flotę samolotów akademii szkolenia pilotów

Emirates Flight Training Academy (EFTA) nadal spełnia swoją obietnicę zapewnienia nowatorskich technologii i najnowocześniejszych samolotów, aby kształcić przyszłych pilotów i pomóc zlikwidować lukę kompetencyjną w branży.

Samolot AUSTRO DA42-VI zasilany paliwem lotniczym ma być flagowym statkiem, który zapoczątkuje szkolenia MEP w EFTA.

– Nasza nowa flota od firmy Diamond Aircraft jest elementem większej strategii względem naszego programu dla kadetów. Pomaga nam to zaprojektować program pomostowy MEP dla kadetów, aby zdobyli dodatkowe doświadczenie w pilotażu przechodząc z samolotu jednosilnikowego na lekki odrzutowiec. Wzmacnia to naszą ofertę i czyni ją bardziej unikalną, wszechstronną i solidną. Nasi kadeci odniosą ogromne korzyści, ponieważ zdobędą doświadczenie na trzech różnych typach samolotów, jeszcze przed uzyskaniem licencji. Nowa flota pomaga nam również wyjść poza ramy zgodności z nowymi wytycznymi GCAA. DA42-VI jest niezawodny, przyjazny dla środowiska i stanowi praktyczną platformę do szkoleń MEP. Jesteśmy pewni, że dokonaliśmy właściwego wyboru – powiedział Kapitan Abdulla Al Hammadi, wiceprezes Emirates Flight Training Academy.

– Jesteśmy zachwyceni, że nasz DA42-VI został wybrany do szkolenia lotniczego Emirates. To po raz kolejny umacnia jego pozycję jako wiodącego w branży wielosilnikowego samolotu szkolno-treningowego – powiedział Liqun (Frank) Zhang, prezes Diamond Aircraft Austria. – Wraz z Emirates dodajemy kolejną akademię lotniczą do naszej długiej listy renomowanych operatorów szkoleniowych i z niecierpliwością będziemy ich wspierać najbardziej zaawansowanymi i ekologicznymi samolotami dostępnymi obecnie na rynku ­– dodaje Liqun (Frank) Zhang.

4-osobowy DA42-VI to najnowszy model samolotu Diamond, który jest liderem technologicznym wśród lekkich tłokowych samolotów dwusilnikowych. Jest to pierwszy certyfikowany samolot tłokowy dla lotnictwa cywilnego, który łączy w sobie nowoczesną technologię płatowca, awioniki i zespołu napędowego.

Dzięki unikalnemu połączeniu wydajności i użyteczności, napędzany paliwem lotniczym DA42-VI został zaprojektowany tak, aby przejście z samolotu jedno- na dwusilnikowy było znacznie łatwiejsze. Samolot generuje oszczędności paliwa do 50% w porównaniu do konwencjonalnych bliźniaków zasilanych gazem AVGAS, a jego panoramiczna osłona kabiny pilota zapewnia doskonałą widoczność podczas wszystkich manewrów w czasie lotu.

Od momentu wprowadzenia na rynek, dostarczono ponad 1 100 samolotów DA42, które wyprzedziły ogółem wszystkie inne certyfikowane dwusilnikowe samoloty tłokowe.

Wykonany w całości z kompozytu DA42-VI wyposażony jest w wydajne, ciche, czyste i niezawodne silniki AUSTRO zasilane paliwem lotniczym AE300 o mocy 168 KM, Garmin G1000 NXi z 3-osiowym systemem automatycznego sterowania lotem oraz opcjonalną klimatyzację z napędem elektrycznym. Wykonany w całości z kompozytu DA42-VI wyposażony jest w wydajne, ciche, czyste i niezawodne silniki AUSTRO zasilane paliwem lotniczym AE300 o mocy 168 KM, Garmin G1000 NXi z 3-osiowym systemem automatycznego sterowania lotem oraz opcjonalną klimatyzację z napędem elektrycznym.

Dostawa samolotów ma się rozpocząć niebawem, przy czym wszystkie trzy mają zostać odebrane przez EFTA w pierwszej połowie 2023 roku. Od 2020 roku ponad 100 kadetów z sukcesem ukończyło EFTA, tworząc silną bazę rekrutacyjną pilotów dla Emirates i całej branży.

O Emirates Flight Training Academy (akademia szkoleniowa linii Emirates)

Zlokalizowana w Południowym Dubaju, Flight Training Academy została uruchomiona przez Emirates w 2017 roku, w celu umożliwienia obywatelom Zjednoczonych Emiratów Arabskich i studentom zagranicznym zdobycia niezbędnych kwalifikacji do zostania pilotami. Akademia łączy pionierskie technologie edukacyjne i nowoczesną flotę 27 samolotów (22 jednosilnikowe samoloty tłokowe Cirrus SR22 G6 i 5 lekkich odrzutowców Embraer Phenom 100EV) i szkoli kadetów, którzy nie mają doświadczenia w lataniu.

Supernowoczesny ośrodek EFTA,  którego powierzchnia odpowiada 200 boiskom piłkarskim, posiada 36 nowoczesnych sal lekcyjnych, 6 symulatorów lotu w pełnym ruchu, niezależną wieżę kontroli ruchu lotniczego oraz wydzielony pas startowy o długości 1 800 m.

Szkoła naziemna (53 tygodnie): Wszystkie 36 sal lekcyjnych jest wyposażonych w dwa 86-calowe ekrany dotykowe, na których działa oprogramowanie szkoleniowe stworzone specjalnie dla EFTA. Piloci odbywają 900 godzin szkolenia i korzystają z materiałów na własnych urządzeniach połączonych ze sobą w ramach interaktywnego środowiska szkoleniowego. Szkoła pilotażu (250 godzin): Piloci są szkoleni na symulatorach oraz jednosilnikowych Cirrusach i odrzutowcach Phenom.

Więcej informacji znajduje się pod linkiem: https://www.emiratesflighttrainingacademy.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony