Przejdź do treści
Koncepcje hybrydowego samolotu Embraera napędzanego wodorem (fot. Embraer)
Źródło artykułu

Embraer przedstawił koncepcje hybrydowego samolotu napędzanego wodorem

Brazylijski koncern Embraer zaprezentował nowe koncepcje hybrydowych i wodorowych statków powietrznych w ramach inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju Energia.

5 grudnia 2022 r., prawie rok po tym, jak Embraer ogłosił szczegółowe badania czterech nowych koncepcji samolotów napędzanych nowymi technologiami i energią odnawialną, producent ujawnił kilka aktualizacji projektów samolotów z rodziny Energia.

Po ujawnieniu planów dziewięciomiejscowego samolotu Energia Hybrid w 2021 r., Embraer bada obecnie warianty 19- i 30-miejscowe, E19-HE i E30-HE, które będą wyposażone w hybrydowo-elektryczne silniki montowane na tyle kadłuba. Oczekuje się, że zastosowany napęd zmniejszy poziom emisji nawet o 90%.

Producent powiedział, że samolot może zostać wprowadzony na rynek na początku 2030 r.

Koncepcje hybrydowego samolotu Embraera napędzanego wodorem (fot. Embraer)2

(fot. Embraer)

W międzyczasie Embraer zaprezentował również zaktualizowany wariant modelu Energia H2 Fuel Cell E19-H2FC. Chociaż samolot został po raz pierwszy zaprezentowany w 2021 r. jako 19-miejscowa wersja, to producent rozważa również wariant 30-miejscowy, który będzie napędzany wodorowo-elektrycznymi silnikami. Embraer zapowiedział, że technologia E30-H2FC będzie gotowa dopiero w 2035 r.

"Wierzę, że wyznaczyliśmy odważne, ale realistyczne cele, aby te koncepcje weszły do użytku. Odkąd w zeszłym roku ogłosiliśmy nasze projekty Energii, byliśmy zajęci ocenianiem różnych koncepcji systemów napędowych. Te wysiłki zaowocowały aktualizacjami naszych pomysłów, którymi się dzisiaj z wami dzielimy" – powiedział Arjan Meijer, dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

Koncepcje hybrydowego samolotu Embraera napędzanego wodorem (fot. Embraer)3

(fot. Embraer)

Według Embraera podejście nowego producenta do zerowej emisji netto oferuje "technicznie realistyczną" i "ekonomicznie wykonalną ścieżkę" do osiągnięcia do 2050 r. przez przemysł lotniczy zerowej emisji netto.

Ponieważ nowe technologie napędowe zostaną najpierw zastosowane w mniejszych samolotach, "Embraer jest w wyjątkowej sytuacji" – zaznaczył producent.

Podczas gdy projekt Embraer Energia jest obecnie w fazie oceny technologii pod kątem wykonalności technicznej i komercyjnej, dodał Embraer.

Koncepcje hybrydowego samolotu Embraera napędzanego wodorem (fot. Embraer)4

(fot. Embraer)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony