Silk Way West Airlines zamawia dwa dodatkowe frachtowce A350F
Silk Way West Airlines z siedzibą w Baku w Azerbejdżanie podpisały wiążący kontrakt na kolejne dwa samoloty towarowe A350F. Umowa, która zwiększa łączną liczbę zamówionych A350F do czterech, stanowi fundament strategii modernizacji i rozwoju floty Silk Way West Airlines.
„Z radością rozszerzamy naszą współpracę z Airbusem w ramach programu A350F. To zamówienie, zwiększające nasze całkowite zobowiązanie do czterech samolotów, stanowi ważny kamień milowy w rozwoju naszej firmy i odzwierciedla nasze zaufanie do przyszłości zrównoważonego transportu lotniczego cargo. A350F umocni naszą wiodącą pozycję na globalnym rynku frachtu lotniczego, gdy nadal będziemy modernizować naszą flotę i zmniejszać nasz ślad węglowy" – powiedział Wolfgang Meier, prezes Silk Way West Airlines.
„To ponowne zamówienie od Silk Way West Airlines, największej linii towarowej w regionie Morza Kaspijskiego, jest ogromnym wyrazem zaufania w momencie, gdy A350F nabiera fizycznych kształtów na naszych liniach montażowych. A350F zapewni utrzymanie wiodącej pozycji linii lotniczej na globalnym rynku cargo i dodatkowo wzmocni jej kluczową rolę w rozwoju Azerbejdżanu jako głównego światowego węzła logistycznego w sercu Jedwabnego Szlaku" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Airbus Commercial Aircraft.
A350F wyposażono w największe w branży drzwi ładunkowe pokładu głównego, a długość kadłuba i pojemność zoptymalizowano pod kątem standardowych palet i kontenerów stosowanych w branży. Ponad 70% konstrukcji samolotu wykonano z zaawansowanych materiałów, co pozwoliło uzyskać masę startową mniejszą o 46 ton w porównaniu z konkurencyjnym wariantem. A350F jest również jedynym frachtowcem, który w pełni spełni zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, obowiązujące od 2027 roku. Obecnie w Tuluzie trwa montaż samolotu testowego.
A350F może przewozić do 111 ton ładunku i pokonywać dystans do 4 700 mil morskich / 8 700 kilometrów. Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, samolot zapewni redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 40% w porównaniu z maszynami poprzedniej generacji o podobnych możliwościach ładunkowo-zasięgowych. Przy wejściu do służby A350F będzie mógł operować z użyciem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), z celem osiągnięcia 100% kompatybilności do 2030 roku – tak jak wszystkie samoloty Airbusa.
Do końca października 2025 r. na całkowicie nowego A350F złożono 74 zamówienia od 12 odbiorców.
Komentarze