Diamond Aircraft przewiduje 20-minutowy cykl ładowania baterii elektrycznie zasilanego eDA40
Firma Diamond Aircraft twierdzi, że zelektryfikowana wersja jednosilnikowego DA40 będzie miała możliwość wykonywania 90 minutowych lotów, a ładowanie akumulatorów zajmie tylko 20 minut. Producent poinformował, że do zasilania eDA40 został wybrany silnik elektryczny ENGINEUS firmy Safran.
„Dzięki Safran mamy na pokładzie eksperta w zakresie elektrycznych systemów napędowych”, powiedział Liqun (Frank) Zhang, prezes Diamond Aircraft Industries Austria.
„Najnowocześniejsza technologia tego silnika, w tym jego inteligentne funkcje w połączeniu z zaawansowanym procesem certyfikacji, to logiczny wybór dla naszego eDA40. Nie możemy się doczekać pierwszych lotów zaplanowanych na koniec 2022 r.”
Program DA40 z napędem elektrycznym Diamond ogłosił w październiku ubiegłego roku. Oferta samolotu ma być skierowana do ośrodków szkoleniowych, które dzięki użytkowaniu tej konstrukcji mają mieć o 40-procent mniejsze koszty operacyjne. Możliwość wykonywania 90-minutowych lotów prawdopodobnie nie zostanie osiągnięta natychmiast, ale będzie możliwa wraz z rozwojem technologii baterii. Diamond przewiduje certyfikację silnika eDA40 do połowy 2023 r., a uzyskanie podstawowej certyfikacji samolotu EASA pod koniec 2023 r. lub na początku 2024 r.
Komentarze