Przejdź do treści
Źródło artykułu

Chiński COMAC planuje zwiększyć produkcję samolotów C919

W 2025 r. chiński producent samolotów COMAC planuje zwiększyć zdolność produkcyjną swoich wąskokadłubowych samolotów pasażerskich C919 do 50 rocznie. Zastępca dyrektora generalnego COMAC, Shen Bo ogłosił ten cel 17 stycznia 2025 r., podczas corocznego plenarnego posiedzenia parlamentarnego „Two Sessions” w Szanghaju. 

„W 2025 r. zdolność produkcyjna C919 osiągnie 50 samolotów, a liczba samolotów, które zjadą z linii montażowej ma wynieść 30” — powiedział Shen Bo podczas corocznego spotkania. Według oficjalnej strony internetowej COMAC, model C919 jest pierwszym niezależnie opracowanym przez Chiny odrzutowcem, który spełnia międzynarodowe normy zdatności do lotu i ma własne prawa własności intelektualnej. 

Samolot może przewozić od 158 do 192 pasażerów (w zależności od konfiguracji pokładu) i wykonywać loty na odległość od 4 tys. do ponad 5,5 tys. km. Na arenie międzynarodowej COMAC ma konkurować z zachodnimi produktami marki Airbus i Boeing. Do chwili obecnej producent otrzymał ponad 1000 zamówień na C919, na co składają się zlecenia głównych chińskich linii lotniczych, takich jak Air China, China Eastern Airlines oraz China Southern Airlines. 

Oprócz C919, COMAC planuje opracowanie również szerokokadłubowego C929, jednak tutaj prace rozwojowe znajdują się dopiero na wczesnym etapie projektowania i wyboru dostawców. 

Porównanie C919 i A320

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony