Boeing wyrzucił dyrektora programu B737MAX. Bezpieczeństwo zamiast zysków?
Następstwem incydentu w samolocie Alaska Airlines są zmiany personalne w Boeingu, które krytykują eksperci. Pracę stracił Ed Clark odpowiedzialny za program produkcji B737MAX.
B737 MAX pozostaje najlepiej sprzedającym się modelem samolotu Boeinga. Są już 4 wersje tej maszyny — B737 MAX-8, B737 MAX-9 i w przygotowaniu MAX-7 oraz największy MAX-10. Te ostatnie dwa samoloty nie otrzymały jeszcze certyfikacji amerykańskiego regulatora FAA.
Zwolniony właśnie Ed Clark, który przepracował w Boeingu 18 lat, objął stanowisko szefa produkcji MAX-ów w marcu 2021 roku, czyli już po dwóch katastrofach modelu MAX-8, w których łącznie zginęło 346 osób (październik 2018 i marzec 2019). Ale wcześniej w tym programie był głównym inżynierem i głównym mechanikiem, czyli osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo tych modeli, które zostały wyprodukowane z błędami konstrukcyjnymi. Nadzorował je też, kiedy wracały do klientów po 20-miesięcznym uziemieniu.
Czytaj całość artykułu na stronie www.rp.pl
Komentarze