Przejdź do treści
Wypadek B734 linii Swift w Montpellier, fot. avherald
Źródło artykułu

B734 linii Swift wypadł z pasa w Montpellier

24 września 2022 r., B734 linii Swift w wersji cargo (znaki rejestracyjne EC-NLS) wypadł z pasa podczas lądowania na lotnisku w Montpellier. Samolot wykonywał lot SWN-5745 z lotniska Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu z trzema osobami na pokładzie.

Lądowanie nastąpiło o godz. 00.36 UTC. Po przyziemieniu samolot nie zdołał wyhamować przed końcem utwardzonej nawierzchni i zatrzymał się 200 m dalej, przednim podwoziem już w wodzie.

Nikt nie odniósł żadnych obrażeń, a sama konstrukcja nie wydaje się być mocno uszkodzona. Lotnisko zostało zamknięte dla całego ruchu do czasu usunięcia samolotu. Przyczyny zdarzenia będzie badała francuska komisja ds. badania wypadków lotniczych (BEA).

Wypadek B734 linii Swift w Montpellier, fot. avherald

Wypadek B734 linii Swift w Montpellier

NOTAM:

A4505/22 NOTAMN
Q) LFMM/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4335N00358E005
A) LFMT B) 2209240155 C) 2209252359
E) AD CLOSED.

Metar:

LFMT 240200Z AUTO 03020KT 9000 -RA SCT014/// SCT033/// OVC110/// ///CB 16/15 Q1012 BECMG 36010KT BKN045 BKN055=
LFMT 240130Z AUTO 02019KT 2800 0800 R30/2100D RA BCFG FEW004/// OVC013/// ///CB 16/16 Q1013 BECMG 9999 NSW BKN045 BKN055=
LFMT 240100Z AUTO 36021KT 2200 1200 R30/1600D +RA BR VCTS SCT008/// BKN015/// OVC020/// ///CB 16/16 Q1013 BECMG 36010KT 9999 NSW BKN045 BKN055=
LFMT 240030Z AUTO 09011KT 050V130 5000 RA BR SCT013/// BKN022/// BKN028/// ///CB 17/16 Q1013 TEMPO 01015G25KT BECMG NSW BKN045 BKN055=

LFMT 240000Z AUTO 15016KT 2600 RA BR SCT009/// BKN013/// BKN019/// ///CB 18/17 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA BKN020 SCT030CB BKN040=
LFMT 232330Z AUTO 17015KT 6000 RA FEW010/// BKN016/// BKN022/// ///CB 20/18 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232300Z AUTO 16019KT 9999 FEW024/// BKN030/// OVC037/// ///CB 21/17 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232230Z AUTO 12013KT 080V140 9999 OVC039/// ///CB 20/19 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232200Z AUTO 08010KT 7000 // OVC040/// ///CB 19/17 Q1015=
LFMT 232130Z AUTO 05008KT 9000 2500 // FEW021/// OVC037/// ///CB 19/17 Q1015=
LFMT 232100Z AUTO 04006KT 010V090 9999 FEW020/// SCT025/// OVC037/// ///CB 19/17 Q1016 TEMPO 14015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232030Z AUTO 02007KT 8000 -RA SCT021/// OVC039/// ///TCU 19/17 Q1016 TEMPO 32015G35KT 1400 +TSRA BKN025CB=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony