B734 linii Swift wypadł z pasa w Montpellier
24 września 2022 r., B734 linii Swift w wersji cargo (znaki rejestracyjne EC-NLS) wypadł z pasa podczas lądowania na lotnisku w Montpellier. Samolot wykonywał lot SWN-5745 z lotniska Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu z trzema osobami na pokładzie.
Lądowanie nastąpiło o godz. 00.36 UTC. Po przyziemieniu samolot nie zdołał wyhamować przed końcem utwardzonej nawierzchni i zatrzymał się 200 m dalej, przednim podwoziem już w wodzie.
Nikt nie odniósł żadnych obrażeń, a sama konstrukcja nie wydaje się być mocno uszkodzona. Lotnisko zostało zamknięte dla całego ruchu do czasu usunięcia samolotu. Przyczyny zdarzenia będzie badała francuska komisja ds. badania wypadków lotniczych (BEA).
NOTAM:
A4505/22 NOTAMN
Q) LFMM/QFALC/IV/NBO/A /000/999/4335N00358E005
A) LFMT B) 2209240155 C) 2209252359
E) AD CLOSED.
Metar:
LFMT 240200Z AUTO 03020KT 9000 -RA SCT014/// SCT033/// OVC110/// ///CB 16/15 Q1012 BECMG 36010KT BKN045 BKN055=
LFMT 240130Z AUTO 02019KT 2800 0800 R30/2100D RA BCFG FEW004/// OVC013/// ///CB 16/16 Q1013 BECMG 9999 NSW BKN045 BKN055=
LFMT 240100Z AUTO 36021KT 2200 1200 R30/1600D +RA BR VCTS SCT008/// BKN015/// OVC020/// ///CB 16/16 Q1013 BECMG 36010KT 9999 NSW BKN045 BKN055=
LFMT 240030Z AUTO 09011KT 050V130 5000 RA BR SCT013/// BKN022/// BKN028/// ///CB 17/16 Q1013 TEMPO 01015G25KT BECMG NSW BKN045 BKN055=
LFMT 240000Z AUTO 15016KT 2600 RA BR SCT009/// BKN013/// BKN019/// ///CB 18/17 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA BKN020 SCT030CB BKN040=
LFMT 232330Z AUTO 17015KT 6000 RA FEW010/// BKN016/// BKN022/// ///CB 20/18 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232300Z AUTO 16019KT 9999 FEW024/// BKN030/// OVC037/// ///CB 21/17 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232230Z AUTO 12013KT 080V140 9999 OVC039/// ///CB 20/19 Q1014 TEMPO 01015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232200Z AUTO 08010KT 7000 // OVC040/// ///CB 19/17 Q1015=
LFMT 232130Z AUTO 05008KT 9000 2500 // FEW021/// OVC037/// ///CB 19/17 Q1015=
LFMT 232100Z AUTO 04006KT 010V090 9999 FEW020/// SCT025/// OVC037/// ///CB 19/17 Q1016 TEMPO 14015G25KT 3000 TSRA=
LFMT 232030Z AUTO 02007KT 8000 -RA SCT021/// OVC039/// ///TCU 19/17 Q1016 TEMPO 32015G35KT 1400 +TSRA BKN025CB=
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Komentarze