AOPA oferuje porady dotyczące zabezpieczania samolotów podczas burzy
Jeśli jedyną opcją jest przeczekanie burzy na płycie postojowej, istnieją sposoby na zmaksymalizowanie swoich szans.
Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA) odpowiedziało na liczne prośby członków o poradę, jak najlepiej przygotować samolot do przetrwania ekstremalnych warunków pogodowych, takich jak huragany, które pustoszą południowo-wschodnie Stany Zjednoczone. Stowarzyszenie niedawno opublikowało ponownie niektóre ze swoich wskazówek dotyczących sezonu huraganów i zabezpieczania samolotów w ekstremalnych okolicznościach.
Jeśli nie można ewakuować się z obszaru, gdy zbliża się duża burza, a samolot nie jest normalnie przechowywany w hangarze, pierwszą sugestią jest zorganizowanie tymczasowej przestrzeni hangarowej tak wcześnie, jak to możliwe. AOPA zaleca zwrócenie uwagi na konstrukcję hangaru, ponieważ może być bardziej niebezpieczny dla samolotów niż przeczekanie burzy na płycie postojowej.
AOPA oferuje osiem punktów dotyczących zabezpieczania samolotu zaparkowanego na mocowaniu. Najpierw należy zabezpieczyć lub usunąć przedmioty, które mogłyby zostać zdmuchnięte do samolotu. Jeśli pilot ma wybór, powinien zaparkować po stronie nawietrznej od innych samolotów, ale należy pamiętać, że wiatr może się zmienić. Następnie należy zablokować koła i przywiązać płatowiec.
Okna i drzwi powinny być mocno zatrzaśnięte, a wloty silnika, rurki Pitota i porty statyczne zakryte. Należy się upewnić, że wszelkie pokrywy nie są luźne i nie uszkodzą samolotu przy silnym wietrze.
AOPA sugeruje rozważenie spuszczenia powietrza z opon lub wykopania dołów, aby koła były mocniej na miejscu. Zalecane są również blokady przeciwpodmuchowe. Pas biodrowy przymocowany do wolantu może służyć jako zamiennik zewnętrznych blokad lotek i steru wysokości.
Stowarzyszenie AOPA zamieściło szczegółowe porady dotyczące strategii mocowania na stronie internetowej, w sekcji poświęconej przygotowaniu na wystąpienie burzy: https://www.aopa.org
Komentarze