airBaltic zamawiają 10 kolejnych samolotów A220, co zwiększa łączną liczbę zakontraktowanych przez linię maszyn do 90
Linie airBaltic potwierdziły zamówienie dodatkowych 10 samolotów A220-300. To kolejne, czwarte już zamówienie zwiększa łączną liczbę zakontraktowanych przez przewoźnika A220 do 90. Użytkujący już blisko 50 egzemplarzy A220-300 airBaltic jest obecnie największym posiadaczem A220 w Europie i na świecie.
Łotewski przewoźnik jako pierwszy zamówił te odrzutowce w 2016 roku. Od 2020 r. linia eksploatuje wyłącznie A220. Dzięki potwierdzonemu zamówieniu na kolejne A220-300, airBaltic urośnie i umocni swoją pozycję jako największego europejskiego użytkownika A220.
Martin Gauss, prezes i dyrektor generalny airBaltic powiedział: "AirBaltic planuje eksploatować blisko 100 samolotów A220-300 i wykorzystanie opcji kontraktowych zbliża nas do tego celu. Odrzutowiec ten udowodnił możliwości operacyjne i wartość - odegrał kluczową rolę w sukcesie airBaltic. Korzystając z opcji zamówienia dodatkowych maszyn, potwierdzamy zaufanie do programu A220 i czekamy na rozbudowę naszej floty w nadchodzących latach".
Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes Airbusa odpowiedzialny za sprzedaż samolotów komunikacyjnych, powiedział: "Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni airBaltic za złożenie czwartego zamówienia uzupełniającego pierwotny kontrakt. Nowa umowa z łotewskim przewoźnikiem stanowi mocne potwierdzenie najwyższej wartości i możliwości operacyjnych oferowanych przez ten samolot. Po prostu A220 jest najbardziej rentownym samolotem w swojej kategorii wielkości, ma przestronną kabinę cenioną przez pasażerów oraz możliwość dotarcia bez międzylądowania do dowolnego portu już obsługiwanego przez przewoźnika, a także poza obecną siatką jego tras".
A220 to najnowocześniejszy samolot w swojej klasie, przewożący od 120 do 150 pasażerów na trasach o długości do 6700 km. Posiada największą kabinę, fotele i okna zapewniające najwyższy komfort podróży. Jego konstrukcja stanowi połączenie najnowocześniejszych rozwiązań aerodynamicznych, zaawansowanych materiałów i nowej generacji silników GTF™ firmy Pratt & Whitney, dzięki czemu samolot ten jest o połowę cichszy w porównaniu z odrzutowcami poprzedniej generacji i emituje o około 40% mniej NOx niż przewidują branżowe standardy. Samolot oferuje o 25% niższe spalanie paliwa i emisję CO2 w przeliczeniu na fotel pasażerski w porównaniu do maszyn poprzedniej generacji. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A220 jest już w stanie latać z wykorzystaniem mieszanki zawierającej do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego SAF. Airbus dąży do tego, aby wszystkie jego samoloty były w stanie latać na 100% SAF do 2030 roku.
Według stanu na koniec lipca 2024 r. Airbus około 30 klientów zamówiło ponad 900 sztuk A220, z których około 350 zostało już dostarczonych. A220 jest już z powodzeniem użytkowany przez ponad 20 przewoźników na ponad 1400 trasach na całym świecie.
Komentarze