Air China Cargo kupuje samoloty towarowe A350F
Air China Cargo Co., Ltd. (dalej „Air China Cargo") podpisała umowę zakupu sześciu samolotów A350F, stając się pierwszym klientem na całkowicie nowy A350F na kontynentalnych Chinach.
„Wprowadzenie A350F do naszej istniejącej mieszanej floty cargo przyczyni się do zwiększenia efektywności operacyjnej. A350F wzmocni zdolność Air China Cargo do radzenia sobie z ryzykiem w długoterminowej, stabilnej działalności operacyjnej" – powiedział Wang Hongyan, wiceprezes Air China Cargo.
„Jesteśmy zachwyceni, mogąc powitać Air China Cargo jako klienta. A350F wniesie nową generację efektywności i osiągów, a także zupełnie nowe możliwości ładunkowe i niespotykaną elastyczność operacyjną. Liczymy na zapewnienie płynnej integracji samolotu w ramach działalności Air China Cargo" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy Airbus odpowiadający za sprzedaż w segmencie samolotów pasażerskich.
Air China Cargo, z siedzibą w Pekinie, jest jedyną w Chinach linią lotniczą cargo latającą pod narodową flagą. Od czerwca 2025 r. przewoźnik obsługuje wszystkie samoloty towarowe w regionach północnych, wschodnich, południowych i południowo-zachodnich Chin. Uruchomił także 25 tras cargo do kluczowych regionów i miast na całym świecie, w tym w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, obu Amerykach i na Bliskim Wschodzie. Sieć samolotów towarowych i przestrzeni ładunkowej w samolotach pasażerskich jest dodatkowo wspierana przez ponad 1 500 globalnych naziemnych tras ciężarowych.
A350F, zaprojektowany jako najbardziej zaawansowany samolot towarowy na świecie, został stworzony, by sprostać zmieniającym się potrzebom globalnego rynku cargo lotniczego (ekspresowe przesyłki, cargo ogólne, ładunki specjalne itd.). Samolot będzie mógł przewozić do 111 ton ładunku i pokonywać dystans 8 700 km. Napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, zaoferuje do 40% niższe zużycie paliwa i emisję CO₂ w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji.
Wykonany w ponad 70% z zaawansowanych materiałów, A350F będzie o 46 ton lżejszy od konkurentów i będzie wyposażony w największe w branży drzwi ładunkowe na główny pokład. To jedyny samolot towarowy w pełni spełniający normy emisji CO₂ ICAO na 2027 r., a w momencie wejścia do służby będzie zdolny do korzystania w 50% z SAF, z docelowym osiągnięciem 100% do 2030 r. Obecnie w Tuluzie trwa montaż samolotu testowego.
Na koniec października 2025 r. szerokokadłubowa rodzina A350 najnowszej generacji zdobyła 1 445 zamówień od 63 klientów na całym świecie, w tym 74 na całkowicie nowy A350F od 12 klientów.
Komentarze