Przejdź do treści
Katastrofa samolotu SP-AVC, fot. PAP
Źródło artykułu

Katastrofa Cirrusa w Niemczech - oświadczenie firmy SkyShare

1 czerwca 2010 roku, godz. 13.00: Przedstawiciele firmy Sky Share są na miejscu wypadku, wciąż trwają spotkania z niemiecką komisją badania wypadków lotniczych (BFU) i Policją.

Na podstawie dotychczasowych rozmów z Niemiecką Komisją Badania Wypadków Lotniczych Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung wstępnie ustalono stan faktyczny związany z wypadkiem. Samolot wykonywał lot z Katowic do miejsca przeznaczenia podczas, którego pilot nie zgłaszała żadnych problemów technicznych. W ostatniej fazie lotu samolot przeszedł do lotu z widocznością ziemi, po czym zgodnie z zamiarem znalazł się w kręgu nadlotniskowym do lądowania. Według informacji uzyskanych od świadków oraz informatora służby lotniskowej silnik samolotu pracował prawidłowo, a pilot nadal nie zgłaszała problemów technicznych wykonując standardową procedurę podejścia do lotniska. Pogoda panująca na lotnisku była dobra, znacznie powyżej wymaganych minimów dla tego lotniska. Stwierdzono, że samolot miał zapas paliwa na pokładzie oraz, że nie doszło do próby użycia spadochronu ratunkowego a jego otwarcie nastąpiło w wyniku kontaktu z ziemią. Przyczyny wypadku bada Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung.

Samolot Cirrus SR22 uległ wypadkowi dnia 31.05.2010 w Niemczech pod Bielefeld. Lot odbywał się z Katowic, skąd samolot wystartował o godz. 7.30 do Bielefeld, gdzie miał zakończyć lot.

Na pokładzie znajdowały się 4 osoby, w tym trzech przedstawicieli spółki będącej uczestnikiem programu Sky Share Club. Wszystkie osoby nie żyją, trzy zginęły na miejscu, jedna z nich zmarła po kilku godzinach w szpitalu.

„Współczujemy rodzinom. Skontaktowaliśmy się z rodzinami ofiar. Przyczyny wypadku są badane przez ekspertów komisji nadzoru lotów. Zrobimy wszystko, aby pomóc w wyjaśnieniu okoliczności.” – informują przedstawiciele firmy.

Samolot Cirrus SR22 był nowy (rok produkcji 2009) i sprawny - 18 maja w autoryzowanym centrum serwisowym Cirrusa w Niemczech przeszedł przez planowany, wymagany przepisami serwis, gdzie uzyskał certyfikat dopuszczenia do użytkowania. Egzemplarz samolotu modelu Turbo był wyposażony m.in. w system ostrzegania o bliskości terenu TAWS, monitor silnikowo-paliwowy Emax oraz system elektronicznych kart podejścia przyrządowego Cmax ze subskrypcją umożliwiającą przyrządowe podejście do każdego lotniska w Europie.

Samolot pilotowała zawodowa pilot-instruktor samolotowy, absolwentka wydziału lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, która po przeszkoleniu Advanced Cirrus Transition Training latała Cirrusem od połowy ubiegłego roku.

Sky Share Club jest programem współwłasności samolotów, opartym na znanym na świecie modelu PMSO (Professionally Managed Shared Ownership).

Dodatkowe informacje na temat Sky Share Club można znaleźć na stronie www.skyshare.pl.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony