Przejdź do treści
Źródło artykułu

Hybrydowa Panthera Oblatana

Konsorcjum MAHEPA z radością informuje że hybrydowy wariant samolotu Pipistel Panthera pomyślnie ukończył pierwszą fazę z programu lotów testowych.

W połowie października 2021 MAHEPA Panthera wyposażona w nowatorską, hybrydową jednostkę napędową przystosowaną do pracy z wykorzystaniem zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), wystartowała z lotniska Cerklje w Słowenii z powodzeniem demonstrując możliwość lokalnych lotów bezemisyjnych, poprzez starty wykonywane jedynie na napędzie elektrycznym. MAHEPA Panthera przy swojej wysokiej wydajności, połączonej z cichą pracą spełniła wszelkie wymagania postawione jej na etapie prób naziemnych włącznie z cechami które pozwolą na dalsze badania napędów hybrydowych w lotnictwie.

Wspomniana jednostka napędowa pozwala na wykonywanie części operacji takich jak: kołowanie, start, wznoszenie i lądowanie z wykorzystaniem jedynie napędu elektrycznego. Zastosowanie napędu hybrydowego pozwali także na zmniejszenie zużycia paliwa w różnych fazach lotu z wykorzystaniem silnika spalinowego, szczególnie przy wyższych wysokościach.

Wraz z tym kolejnym kluczowym osiągnięciem, projekt MAHEPA, ze swoimi licznymi nowoczesnymi rozwiązaniami, ponownie przyczynia się do osiągnięcia czystszego, cichszego i bardziej zrównoważonego środowiska lotniczego oraz sprawia że cele ustanowione przez program Europejskiego Zielonego Ładu są o krok bliżej rzeczywistości.

Konsorcjum MAHEPA w którego skład wchodzą Pipistrel Vertical Solutions, Compact Dynamics, DLR, H2Fly, Politechnika Mediolańska, TU Delft, Uniwersytet w Mariborze i Uniwersytet w Ulm jest pionierskim projektem rozwijającym technologie napędów hybrydowych które posłużą następnej generacji bardziej ekologicznych samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony