Przejdź do treści
Koncepcja CPK - projekt Chapman Taylor (fot. Centralny Port Komunikacyjny)
Źródło artykułu

Sejm: komisja przeciw uchwale Senatu ws. odrzucenia noweli dot. przeniesienia CPK do działu rozwój regionalny

Sejmowa Komisja Infrastruktury odrzuciła uchwałę Senatu w sprawie odrzucenia noweli ustawy o działach administracji rządowej, która przewiduje włączenie do działu rozwój regionalny spraw związanych z przygotowaniem i realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz inwestycji towarzyszących.

Sejmowa Komisja Infrastruktury rozpatrywała w czwartek uchwałę Senatu w sprawie noweli ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw. Senat na początku czerwca odrzucił nowelę. Posłowie na czwartkowym posiedzeniu komisji odrzucili uchwałę Senatu w tej sprawie.

Ustawa przewiduje włączenie do działu rozwój regionalny spraw związanych z przygotowaniem i realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz inwestycji towarzyszących. Oznacza to przeniesienie zadań związanych z budową CPK z zakresu kompetencji ministra właściwego do spraw transportu do zakresu kompetencji ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego.

Ponadto nowela zakłada przyznanie bezpośrednio pełnomocnikowi rządu ds. CPK kompetencji pozostających dotychczas we właściwości ministra transportu, m.in. w zakresie sprawowania nadzoru nad Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze".

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na ok. 3 tys. ha zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. CPK ma być wybudowany do 2027 r. wraz z realizacją niezbędnych połączeń z komponentami sieci kolejowej i drogowej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony