Przejdź do treści
Samolot naddźwiękowy Overture (fot. boomsupersonic.com)
Źródło artykułu

Następca Concorde’a coraz bliżej. Projekt otrzymał 100 mln dolarów dofinansowania

Jeszcze w tym roku ma zostać oblatany prototyp w skali 1:2. Linie lotnicze już składają zamówienia.

Od uziemienia samolotów typu Concorde na początku XXI wieku podróże lotnicze odbywają się już tylko z prędkością poddźwiękową. Wadami naddźwiękowych samolotów była paliwożerność i hałas.

Projektanci z Boom Supersonic chcą w swoim projekcie zniwelować te wady i mają na to szansę. Właśnie otrzymali kolejną porcję dofinansowania na projekt samolotu roboczo zwanego Overture – 100 milionów dolarów ma wystarczyć na to, by prototyp w rozmiarze połowy docelowego samolotu mógł dokonać przelotu.

Planowany samolot naddźwiękowy Overture ma mieć zasięg ok. 8300 km pozwalający na swobodne wykonywanie lotów długodystansowych. Z prędkością naddźwiękową skrócone zostałyby o ponad połowę. Projekt nowego naddźwiękowca przewiduje, że pomieści on tylko 55 pasażerów (Concorde mieścił 100), jednak samolot będzie bardziej ekonomiczny i przede wszystkim cichszy.

 
(fot. boomsupersonic.com)

Całościowe wnętrza zaprojektowane zostały z myślą o komforcie, prywatności i produktywności. Osobiste schowki pod siedzeniem zastępują schowki na górze, pozwalając na więcej miejsca i łatwy dostęp do bagażu. Okno lub przejście? W tym samolocie nie trzeba będzie wybierać, ponieważ każde siedzenie ma duże, osobiste okno i bezpośredni dostęp do korytarza.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony