Przejdź do treści
A320neo (fot. aircraft.airbus.com)
Źródło artykułu

Airbus: Nadal za mało silników

Airbus dostarczył w lipcu 47 samolotów, a po 7 miesiącach około połowy planowanych, bo dla rodziny A320neo nie dostaje nadal w terminie silników.

Europejski producent przekazał w lipcu tylko 9 najnowszych samolotów średniego zasięgu, a od początku roku 68 zamiast zakładanych 200. Dostawy wszystkich typów wyniosły 47 maszyn (36 A320 w tym dziewięć A320neo, cztery A330-300, sześć A350-900 i jeden A380), a 353 od początku roku, głównie dzięki starszym A320.

Plan na cały rok zakłada ok. 700. Airbus poinformował w ubiegłym tygodniu, że odczuwa skutki opóźnionych dostaw silników od producentów, zwiększył nacisk na Pratta&Whitneya, który nie może uporać się z problemami technicznymi w najnowszych silnikach GTF.

Skutki zakłóceń w dostawach można było dostrzec na lotnisku w Tuluzie. Z pobliskiej drogi widać około 20 samolotów w barwach linii klienckich, zaparkowanych blisko siebie, czekających na jednostki napędowe, a w niektórych przypadkach na zakończenia skrzydeł.

Cały artykuł można przeczytać na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony