Ił-96-500T – projekt nowego giganta

Ił-96-500T - projekt (fot. aerotelegraph.com)

PJSC United Aircraft Corporation (UAC) zaprezentował projekt samolotu Ił-96-500T do przewozu ładunków wielkogabarytowych. Szerokość i wysokość  przedziału ładunkowego maszyny zapewnia możliwość przewożenia największych niedzielonych produktów przeznaczonych do transportu. Mogą nimi być elementy rakiet nośnych rodziny Angara, które już niedługo trzeba będzie dostarczać na nowy rosyjski kosmodrom Wostocznyj.

Projekt wstępny został ukończony pod koniec 2018, gdy na czele „Iljuszyn” – biura projektowego odpowiedzialnego za powstanie opisu technicznego maszyny – stał Aleksiej Rogozin, syn Dimitrija Rogozina jednego z najważniejszych przedstawicieli Kremla.

Projekt powstał na bazie samolotu Ił-96-400. Strukturalnie projekt różni się od innych wersji Ił-96 powiększoną górną częścią kadłuba, składaną częścią nosową (podobną do An-124), dodatkowymi podporami z przodu samolotu i chowanym trapem ładunkowym. Rosyjscy konstruktorzy wzorowali się na europejskim airbusie Beludze i amerykańskim boeingu 747-400LCF.

UAC  planuje wyprodukowanie 16 samolotów Ił-96-500T w ciągu 9 lat – od 2026 do 2034.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

Źródło: rynek-lotniczy.pl
comments powered by Disqus