RBAR: Czy nowe samoloty spełniły oczekiwania?

Edge 540V2 2018 Challenger Cup (fot. Joerg Mitter / Red Bull Content Pool)

Na początku tego sezonu Challenger Cup – rywalizacji stworzonej dla pilotów pretendujących do klasy Master w Mistrzostwach Świata Red Bull Air Race – zawodnicy dostali do dyspozycji nowe, wyścigowe samoloty. Edge 540V2 to taka sama maszyna jak te, w których ścigają się piloci w klasie mistrzowskiej, choć nieco mniej zmodyfikowana.

Zobacz jak zbudowany jest Edge na przykładzie samolotu Martina Sonki, pilota klasy Master: www.redbull.com/pl-pl/videos/martin-sonka-edge-540

W klasie Challenger, w zbliżającym się finale, z szansą na walkę o puchar, startuje Łukasz Czepiela. Transmisję będzie można zobaczyć 17 i 18 listopada na stronie Red Bull Air Race.

Łukasz Czepiela na co dzień ma do dyspozycji własną, dwuosobową wersję Edge’a – czyli Edwarda, samolot znany polskim fanom awiacji z wielu pokazów. Z kolei te, na których się ściga, są nieco lżejsze i generują mniejszy opór powietrza. Mają takie same silniki i śmigła, jak te, używane w najwyższej klasie. Różnią się detalami.

Zobacz film, na którym dyrektor techniczny Red Bull Air Race Jim Reed pokazuje różnice:

Po całym sezonie zmagań, niedługo przed finałowym przystankiem, piloci mogą już coś powiedzieć na ich temat. Edge’e mają więcej mocy i są bardziej zwrotne niż używane wcześniej samoloty Extra 330LX i to właśnie ta zmiana wywołuje najwięcej zadowolenia wśród zawodników.

Cały artykuł czytaj na stronie www.redbull.com

Źródło: redbull.com
comments powered by Disqus