Przejdź do treści
Piloci aspirujący do Challenger Cup Red Bull Air Race
Źródło artykułu

Poznaj pilotów Red Bull Air Race Challenger Cup – część 1

28-letni Tom Bennett jest jednym z ośmiu pilotów, którzy uczynią kolejny krok na drodze do świata Red Bull Air Race. Wezmą udział w nowej rywalizacji - Challenger Cup. Zawody dają reprezentantom nowego pokolenia pilotów okazję do zdobycia „nieograniczonej superlicencji", uprawniającej do udziału w najszybszej serii wyścigowej świata. Ich uczestnicy otrzymają szansę walki u boku światowej elity.

Bennet jest jednym z trzech pilotów poniżej 30-tki, którzy biorą udział w Challenger Cup. Młody Brytyjczyk to bardzo obiecujący zawodnik. Niedawno przesiadł się z samolotu Pitts Special do Cap 232. Od 2012 roku rywalizuje na poziomie międzynarodowym w klasie unlimited pod okiem pilota Red Bull Air Race Nicolasa Ivanoffa. Jego opieka procentuje. Bennet został członkiem brytyjskiej reprezentacji na mistrzostwa świata w akrobacji samolotowej w 2012 roku, podczas których zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Styl latania Bennetta niewątpliwie pozostaje pod wpływem francuskiego mentora, którego manewry bywają opisywane jako "malowanie na niebie". Z jednej strony stawia na precyzję i agresje w wykonywaniu figur, z drugiej prezentując własny, rozbudzający wyobraźnię styl, oparty na rytmie i zmianach tempa.

Tom nie jest jednak jedynym pilotem biorącym udział w Challenger Cup, będącym uczniem bardziej doświadczonego pilota Red Bull Air Race.

Mikael Brageot (26 lat) jest kimś w rodzaju protegowanego swojego starszego kolegi z teamu Breitlinga - Nigela Lamba. Pomimo tego, że Brageot jest jednym z najmłodszych pilotów w challengerze, to nie jest najmniej doświadczony. W 2009 roku został najmłodszym pilotem akrobacyjnym reprezentującym Francję na poziomie międzynarodowym.

W kokpicie samolotu po raz pierwszy zasiadł w wieku 12 lat. Od swojej pierwszej lekcji latania, stale poszukuje możliwości by nieco przesuwać istniejące granice. Wyraźnie widać to w jego wyrachowanym, dynamicznym i precyzyjnym stylu ścigania się. Pilotem akrobacyjnym był już przed 18-tką, a gdy osiągnął 21 lat został powołany do reprezentacji. To wynik połączenia wielkiego talentu z poświęceniem i zaangażowaniem w trening oraz silnym ukierunkowaniem na cel, jakim jest stałe podnoszenie poziomu swoich umiejętności.

Pomiędzy 2008 i 2012, Brageot pracował jako instruktor latania w Velleneuve, jednocześnie pragnął jak najwięcej startować w zawodach. Po raz pierwszy na podium dużej imprezy stanął w 2006 roku podczas Mistrzostw Francji, w 2010 wraz z reprezentacją zdobył drużynowe wicemistrzostwo Europy. Od 2012 w pełni poświęcił się zawodowej akrobacji samolotowej.

Mikael Brageot nie może doczekać się rywalizacji w sezonie 2014. "To co tak bardzo podoba mi się w Red Bull Air Race, to precyzja i prędkość. Zawody wymagają wiele przygotowań i właśnie to mnie w nich fascynuje".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony