PART-FCL – załącznik III - licencje wydawane przez kraje trzecie
Załącznik III do Rozporządzenia nr 1178/2011 dotyczy warunków uznawania licencji wydawanych przez kraje trzecie lub w ich imieniu.
ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (UE) NR 1178/2011
z dnia 3 listopada 2011 r.
ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
ZAŁĄCZNIK III
WARUNKI UZNAWANIA LICENCJI WYDANYCH PRZEZ KRAJE TRZECIE LUB W ICH IMIENIU
A. UZNAWANIE LICENCJI
Przepisy ogólne
1. Licencja pilota wydana przez kraj trzeci zgodnie z wymaganiami załącznika 1 do konwencji chicagowskiej może zostać uznana przez właściwy organ państwa członkowskiego.
W tym celu pilot wnioskuje do właściwego organu państwa członkowskiego, w którym mieszka lub ma siedzibę, a jeżeli nie mieszka na terytorium państwa członkowskiego, do właściwego organu państwa członkowskiego, w którym znajduje się główne miejsce prowadzenia działalności operatora, dla którego dany pilot lata lub zamierza latać.
2. Licencja zostaje uznana na okres nie dłuższy niż 1 rok, przy czym zależy to od ważności licencji podstawowej.
Okres ten może zostać przedłużony tylko jeden raz przez właściwy organ, który wydał decyzję o uznaniu, w przypadku gdy w okresie uznania dany pilot złożył wniosek o wydanie licencji zgodnie z częścią FCL lub przechodzi szkolenie w celu wydania takiej licencji. Przedłużenie, o którym mowa, obejmuje czas konieczny do wydania licencji zgodnie z częścią FCL.
Posiadacz licencji uznanej przez państwo członkowskie korzysta z przysługujących mu uprawnień zgodnie z wymaganiami części FCL.
3. Licencje pilota w zarobkowym transporcie lotniczym oraz innej działalności komercyjnej
Posiadacz licencji pilota wykorzystywanej w zarobkowym transporcie lotniczym i innej działalności komercyjnej musi spełnić następujące wymagania:
a) zaliczyć egzamin praktyczny spełniający wymagania części FCL dotyczące przedłużenia ważności uprawnień na klasę lub typ odpowiednich dla uprawnień wynikających z posiadanej licencji;
b) wykazać się znajomością odpowiednich zagadnień z części OPS i części FCL;
c) wykazać się znajomością języka angielskiego zgodnie z FCL.055;
d) posiadać ważne świadectwo lekarskie klasy 1, wydane zgodnie częścią medyczną;
e) w przypadku samolotów, spełnić wymagania dotyczące doświadczenia określone w poniższej tabeli:
(...)
Grzegorz Skomorowski
Czytaj całość artykułu na stronie Unitedsky
Czytaj również pozostałe artykuły z zakresu PART-FCL
Komentarze