Pytanie o przyszłość licencji narodowych po 31 lipca 2010 roku?

Konwersja licencji narodowych

KTL AOPA Poland zwróciło się z prośbą do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o udzielenie informacji w sprawie obowiązku wymiany licencji narodowych zgodnych z ICAO, na licencje zgodne z JAR-FCL. Treść pisma publikujemy poniżej.

Przypis redakcji: Do wymiany licencji w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, zabierz ze sobą: aktualną licencję, świadectwo operatora w służbie radiokomunikacyjnej lotniczej, badania lotniczo-lekarskie, książkę lotów (do odbicia dwie ostatnie strony) oraz świadectwo ukończenia kursu teoretycznego

Czytaj również:
Co warto wiedzieć o licencji JAR-FCL?
Wygaśnięcie ważności licencji krajowych

 

Źródło: KTL AOPA Poland
comments powered by Disqus

Komentarze

Mam prośbę do AOPA o wysłanie do PAŻP (ULC) następującego pytania:
1. Czy możliwy jest na EPWA wg. przepisów IFR przylot samolotu non-PRNAV?
2. Czy procedury awaryjne klasyczne (przez SIE!) mogą służyć do planowania?
3. Jeżeli tak to zwrócić uwagę że wiąże się to znacznym wydłużeniem i zwiększeniem kosztów, gdyż paliwo i tak musimy stosować bez skrótów.
4. Jeżeli nie to jak złożyć plan lotu, za punktami wlotowymi są STARy PRNAV, a go nie mamy. Co prawda jest obejście bo nie podając P w wyposażeniu, plan się waliduje - ale narażamy się na uwagi, że taki plan jest dla PRNAV przy przylocie. W związku z tą dziurą można zapytać, czy dopuszczalne jest dolot do punktu wlotowego PRNAV i poinformowanie APP że "negative prnav".

Btw. Z kim z PAŻP nie rozmawiać, to każdy ma inną wersję, większość z nich twierdzi jednak, że w efekcie nonPRNAV nie mogą wlecieć na EPWA, bo awaryjne STAR są w awaryjne, a innego planu lotu złożyć się nie da.

He, he, he... i ta bandycka kowbojska czcionka :-)

Praworządna szeryfowa.