Przejdź do treści
Port Lotniczy Kraków - plan terminala pasażerskiego (fot. Port Lotniczy Kraków)
Źródło artykułu

Zielone światło dla rozbudowy terminala pasażerskiego w Porcie Lotniczym Kraków

W dniu 29 grudnia 2023 roku wspólnicy spółki Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice sp. z o. o. podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników, podjęli uchwałę o wyrażeniu zgody na podjęcie przez Zarząd MPL czynności prawnych związanych z realizacją budowy i rozbudowy terminala pasażerskiego zawartego w "Planie Inwestycyjnym Kraków Airport na lata 2024 – 2045”.

"Przepustowość obecnego terminala pasażerskiego, oddanego do użytkowania po rozbudowie w grudniu 2016 roku jest już niewystarczająca, aby obsłużyć tak intensywnie wzrastający ruch." – powiedział Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport. "Dysponując decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego na budowę i rozbudowę nowego terminala pasażerskiego oraz zgody właścicieli – rozpoczynamy proces wyłonienia generalnego wykonawcy robót budowlanych i ruszamy z rozbudową. Przed nami wiele miesięcy  prac budowlanych".

Odwiedzając krakowskie lotnisko łatwo zaobserwować jak jego infrastruktura zmienia się, dostosowując do potrzeb i oczekiwań pasażerów, ale także przewoźników.

"Obecnie zakończyliśmy rozbudowę płaszczyzny postojowej dla samolotów w części zachodniej, dzięki której już na najbliższy sezon letni port będzie dysponował dodatkowymi 15 stanowiskami postojowymi. W trakcie realizacji są inwestycje budowy nowego budynku Cargo oraz budowa nowej stacji energetycznej ST10-bis. To inwestycje bardzo istotne, aby móc myśleć o rozbudowie terminala pasażerskiego. Jedną z kluczowych  inwestycji zaplanowanych w Planie Generalnym lotniska pozostaje procedowana obecnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska decyzja na budowę nowej drogi startowej, do której stosowne dokumenty złożyliśmy we wrześniu 2023r. Czekamy na decyzję, będąc gotowym do rozpoczęcia procedur administracyjno-budowlanych. Budowa nowej drogi startowej, umożliwia ciągłość funkcjonowania krakowskiego lotniska, bez konieczności jego zamykania na wiele miesięcy." – wyjaśnił Radosław Włoszek.

Ta budowa, podobnie, jak rozbudowa terminala pasażerskiego, czy pozostałe budowy będzie toczyła się przy nieprzerwanie funkcjonującym lotnisku. To także inwestycja domykająca procedowane rozwiązania systemu gospodarki wodno-ściekowej na lotnisku, a także wdrożenie nowoczesnego systemu naprowadzania samolotów, umożliwiającego prowadzenie operacji lotniczych w warunkach ograniczonej widzialności.

Port Lotniczy Kraków - plan terminala pasażerskiego - widok z góry (fot. Port Lotniczy Kraków)

Prezes Kraków Airport powiedział także: "W imieniu Zarządu chciałbym podziękować naszym udziałowcom: zarządowi PPL S.A z prezesem Stanisławem Wojterą, Województwu Małopolskiego na czele z Marszałkiem Witoldem Kozłowskim, Miastu Kraków na czele z Prezydentem Jackiem Majchrowskim i władzom Gminy Zabierzów, z Panią Wójt Elżbietą Burtan  oraz wszystkim członkom Rady Nadzorczej MPL na czele z Przewodniczącą Wandą Kułaj za akceptację  „Planu Inwestycyjnego Kraków Airport na lata 2024 – 2045” i dzisiejsze „zielone światło” na rozbudowę terminala pasażerskiego oraz konsekwentną realizację zatwierdzonego w 2018 r. Planu Generalnego Kraków Airport.

Najmocniej chcę podziękować drużynie Kraków Airport, której członkowie każdego dnia, mimo wyzwań i czasem pojawiających się przeciwności, są prawdziwymi bohaterami, bezpiecznie i na najwyższym poziomie obsługują miliony pasażerów przyczyniając się do rozwoju naszego małopolskiego okna na świat – Kraków Airport. Dziękuję, Wszystkim. Do Siego 2024 r. Zapraszamy do podróży #PROSTOzKrakówAirport".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony