XVI Międzynarodowa Konferencja i Wystawa "Lotnictwo Nowej Generacji" już za trzy dni
Już po raz kolejny środowiska zaangażowane w rozwój lotnictwa wojskowego i cywilnego spotkają się na XVI Międzynarodowej Konferencji Lotnictwo Nowej Generacji, która odbędzie się 1 grudnia 2022 r. w Warszawie.
W gronie ekspertów, podczas konferencji, zostaną omówione najważniejsze wyzwania, które stoją przed rodzimym lotnictwem wojskowym i cywilnym w najbliższych latach.
– Będzie nam miło gościć Państwa na Konferencji. Istnieją różne formy udziału począwszy od udziału w charakterze słuchacza, Partnera Konferencji/Sesji, prezentacji i wystąpień autorskich, statycznych prezentacji tematycznych – zachęcają do udziału w konferencji organizatorzy.
Lotnicza rewolucja
Siły Powietrzne RP czeka w najbliższych latach prawdziwa rewolucja technologiczna. W najbliższym czasie przewiduje się, że polska armia będzie najszybciej jak to możliwe wycofywać ze służby postsowiecką technikę lotniczą - nie tylko wykorzystane przez wojska lądowe śmigłowce z rodziny Mi: Mi-2, Mi-8, Mi-17 i Mi-24, ale także używane przez Siły Powietrzne samoloty Su-22 oraz Mig-29. Co to oznacza? Ogromne zakupy nie tylko statków powietrznych, ale także sprzętu lotniskowego niezbędnego do obsługi nowego typu statków powietrznych oraz przystosowanie do nich lotniskowej infrastruktury. Jak wymagający jest to proces widać doskonale po programie wprowadzenia do służby wielozadaniowych samolotów F-35 Lightning II, które nad Wisłę mają trafić za trzy lata. Aby móc obsługiwać te maszyny, baza w Krzesinach musiała zainwestować dziesiątki milionów złotych. Transformacja lotnictwa polskiej armii obejmować ma także jej zdolności rozpoznawczo logistyczne. Obejmuje to pozyskiwanie nie tylko kolejnych samolotów transportowych, ale również maszyn do tankowania w powietrzu a także samolotów rozpoznawczych.
Dronizacja SZ RP
Osobną grupą lotniczych programów modernizacyjnych Sił Zbrojnych RP są te, które można opisać jako dronowe. Polskie wojsko w dziedzinie bezzałogowych statków powietrznych od kilku lat stara się nadgonić dystans dzielący je od czołowych armii naświecie i idzie mu to coraz lepiej. Nie tylko wdrażamy kilka typów bezzałogowców do służby, a nasze rodzime rozwiązania w zakresie amunicji krążącej oraz rozpoznawczych dronów zdają egzamin bojowy na wojnie w Ukrainie.
Satelity i systemy zobrazowania satelitarnego dla polskich sił zbrojnych
Jak ważne dla systemów bezpieczeństwa danego państwa jest dostęp do satelitów rozpoznania obrazowego, teledetekcyjnych i telekomunikacyjnych, najlepiej świadczy fakt, że nawet niezamożne kraje wydają spore sumy na tego typu rozwiązania, albo poprzez umieszczanie na orbicie swoich satelitów albo dzierżawiąc od innych (państw lub firm) stosowne kosmiczne usługi. Polska na razie nie może zaliczyć się do kosmicznych tuzów. Nie mamy narodowych satelitów rozpoznawczych i komunikacyjnych. Ale to ma się wkrótce zmienić. Intensywnie działa w tym kierunku rodzima, bardzo dynamicznie rozwijająca się branża kosmiczna, która chce produkować i wynosić na orbitę różnego typu satelity. A i zagraniczni potentaci widzą w Polsce nie tylko rynki zbytu, ale także naukowo gospodarczych partnerów.
Nie tylko o mundurach! CPK impulsem rozwoju
Nie zabraknie tematyki polskiego lotnictwa cywilnego, które będzie w najbliższych latach mierzyć się z największą inwestycją budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. CPK to będzie nie tylko najdroższa inwestycja w infrastrukturę lotniczą w nowożytnej historii naszego kraju. To będzie również najbardziej skomplikowana inwestycja, ponieważ chcemy wybudować hub komunikacyjny na miarę XXI wieku, który łączyć ma w sobie lotnisko oraz naziemne sieci komunikacyjne od autostrad na kolei skończywszy. Ale to nie wszystko. Do utworzenia CPK muszą się przygotować wszystkie polskie lotniska, gdyż jego uruchomienie będzie miało kolosalny wpływ na ich funkcjonowanie. Nowoczesne technologie w zarzadzaniu przestrzenią powietrzną i kontrola ruchu lotniczego podlegać będzie też istotnym zmianom i rozwojowi.
Konferencja wstępnie podzielona została na 9 sesji tematycznych w dwóch odrębnych sekcjach, podczas których omawiane będą następujące zagadnienia:
Lotnictwo wojskowe:
- Polskie Siły Powietrzne: wnioski z wojny w Ukrainie.
- Modernizacja Sił Powietrznych zadania, szkolenie, sprzęt.
- Śmigłowce i bezzałogowce rola na współczesnym i przyszłym polu walki. Doświadczenia z Ukrainy.
- Wsparcie powietrzne dla wojsk lądowych.
- Infrastruktura i systemy obsługi lotnisk wojskowych wobec wprowadzenia sprzętu nowej generacji.
- Kosmos: militarne wykorzystanie kosmosu. Satelity i systemy zobrazowania satelitarnego dla polskich Sił Zbrojnych.
Lotnictwo cywilne:
- Centralny port komunikacyjny: rozwój branży i oczekiwania.
- Nowoczesne technologie w zarządzaniu przestrzenią powietrzną i kontrola ruchu lotniczego.
- Linie lotnicze i porty po pandemii.
- Każda z sesji obejmować będzie nie tylko wystąpienia ekspertów i dyskusje na wymienione wyżej tematy ale także prezentacje kluczowych zagadnień np. innowacyjnych rozwiązań, czy produktów w formie specjalistycznych referatów.
"Lotnictwo Nowej Generacji" jest imprezą, na której nie zabraknie nie tylko przedstawicieli administracji rządowej, parlamentarzystów, przedstawicieli administracji samorządowej oraz reprezentantów Sił Zbrojnych RP. To idealne miejsce debaty i spotkań przedstawicieli przemysłu lotniczego z Polski i zagranicy, linii lotniczych, portów lotniczych, firm handlingowych, oraz wszystkich innych osób związanych z lotnictwem i jego sympatyków.
Zarząd Targów Warszawskich S.A. zaprasza do udziału w tym wydarzeniu w formule dostosowanej do Państwa potrzeb i zaprezentowania swojej oferty wobec odbiorców z Polski i zagranicy.
Organizatorzy byliby wdzięczni za kontakt w celu wspólnego wyboru formy udziału i uzyskania bliższych informacji, e-mail: lotnictwo@ztw.pl; karlowska@ztw.pl; tel: +48 604 493 433
Więcej informacji na stronie: www.lotnictwo.ztw.pl
Komentarze