Przejdź do treści
SP-WAW Katastrofa Chrcynno 20230717
Źródło artykułu

Wypadek Cessny 208 B Grand Caravan (SP-WAW) na lotnisku w Chrcynnie - wstępne przyczyny

17 lipca, 2023 r., w godzinach wieczornych na lotnisku w Chrcynnie około 18:50 doszło do katastrofy samolotu Cessna 208 B Grand Caravan (znaki rejestracyjne SP-WAW) przewożącego skoczków spadochronowych. 

Podczas lądowania statek powietrzny uderzył w hangar w którym przebywali ludzie. Zginęło pięć osób, dwie odniosły ciężkie obrażenia, a kilka innych zostało poszkodowanych. Na miejsce przybyły duże siły ratownicze, państwowa i ochotnicza straż pożarna, a także cztery śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (z Warszawy, Płocka, Olsztyna i Sokołowa Podlaskiego).

Ostatecznie służby potwierdziły pięć ofiar. W zdarzeniu osiem osób zostało rannych (w tym dziecko), z których dwie znajduje się w ciężkim stanie. Ofiary to m.in. osoby, które schroniły się w hangarze przed złymi warunkami atmosferycznymi.

Przyczyny zdarzenia wyjaśniają przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.


18 lipca, Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, która bada katastrofę w Chrcynnie, poinformowała, że samolot zderzył się z budynkiem podczas wznoszenia po wykonaniu manewru "touch and go".

"PKBWL podjęła badanie wypadku z udziałem samolotu Cessna 208 B, do którego doszło 17 lipca w godzinach wieczornych na lądowisku Chrcynno. Podczas wznoszenia po wykonaniu manewru "touch and go" samolot zderzył się z budynkiem aeroklubu, w którym przebywały inne osoby" - poinformowano we wtorek na stronie PKBWL


Metary z EPMO (20 km od lotniska w Chrcynnie) z godzin przed i po wypadku:

EPMO 171930Z 21008KT CAVOK 20/17 Q1014
EPMO 171900Z 20009KT CAVOK 21/17 Q1014
EPMO 171830Z 17009KT 9999 FEW035CB 21/18 Q1014
EPMO 171800Z 17012G22KT 140V210 9999 SCT035CB 21/18 Q1014 RETS
EPMO 171730Z 25013KT 9999 VCTS SCT056CB 30/11 Q1013
EPMO 171700Z 27011KT 9999 FEW048CB SCT055TCU 30/11 Q1013

EPMO 171630Z 24011KT 9999 FEW055TCU 30/13 Q1013
EPMO 171600Z 24012KT 190V260 CAVOK 30/14 Q1013
EPMO 171530Z 24011KT CAVOK 29/14 Q1014
EPMO 171500Z 23010KT 180V250 CAVOK 30/14 Q1014


Czytaj również:
Oświadczenie AW w sprawie katastrofy lotniczej w Chrcynnie

Katastrofa SP-WAW w Chrcynnie

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony