Virus SW121 dopuszczony do lotów VFR noc
25 września 2017 samolot Virus SW121, certyfikowany wg przepisów EASA CS-LSA (EASA.A.573) otrzymał od EASA Major Change Approval, w ramach którego samolot został dopuszczony do użytkowania w warunkach VFR noc.
Pipistrel otrzymał certyfikat dla samolotu Virus SW121 w Kwietniu 2016. Aktualnie Virus SW121 jest jedynym samolotem w kategorii CS-LSA, który posiada pełny certyfikat EASA CS-LSA (a nie ograniczony wariant RTC), a także dopuszczony jest do lotów nocnych, zamierzonych korkociągów i holowania szybowców. W ramach swojego wyposażenia posiada m.in. awionikę Garmin G3X z autopilotem, certyfikowany silnik Rotax 912, hydrauliczne śmigło stałoobrotowe MT-Propeller oraz spadochronowy system ratunkowy. Jego maksymalna masa startowa MTOM wynosi 600kg.
Samolot daje rzadko dostępną możliwość wykonywania zamierzonych korkociągów podczas szkolenia, rozszerzając tym samym umiejętności lotnicze nowych pilotów. Dzięki dużemu zasięgowi na zbiornikach paliwa, w ramach szkolenia można latać loty typu cross-country, nieograniczając się jedynie do pobliskich lotnisk. Nowoczesne wyposażenie jak np. glass-cockpit i autopilot pozwalają zdobyć dodatkową wiedzę nt. aktualnej technologii i rozwiązań stosowanych w lotnictwie.
Certyfikat EASA.A.573 daje samolotowi Virus SW121 możliwość wykorzystania przy szkoleniach lotniczych do uzyskania licencji samolotowych (LAPL, PPL), uprawnień nocnych oraz do budowy nalotu potrzebnego do wyższych uprawnień lotniczych. Jako jedyny samolot kategorii CS-LSA może być również komercyjnie wykorzystywany przy usługach AOC i AWC.
Samolot jest dostępny dla szkół lotniczych, uczelni wyższych, aeroklubów i innych użytkowników z preferencyjnymi warunkami finansowania w formie leasingu.
Warto nadmienić, że Virus SW w kategorii Ultralekki również posiada dopuszczenie do lotów nocnych VFR.
Komentarze