Przejdź do treści
kmdr ppor. pil. Mirosław Makuch (fot. kmdr ppor. Czesław Cichy)
Źródło artykułu

2000 godzin w powietrzu

W nocy z 24 na 25 marca zastępca dowódcy eskadry Darłowskiej Grupy Lotniczej kmdr ppor. pil. Mirosław Makuch przekroczył nalot 2000 godzin. Większość z nich spędził za sterami śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych Mi-14PŁ.

Do przekroczenia granicy 2000 godzin nalotu doszło podczas nocnego doskonalenia załóg pary śmigłowców Mi-14PŁ w wykonywaniu misji ASW (ang. Anti-Submarine Warfare), w której komandorowi Mirosławowi Makuchowi przypadła rola dowódcy ugrupowania.

Komandor ppor. pil. Mirosław Makuch jest absolwentem Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie gdzie ukończył studia zawodowe na kierunku pilot śmigłowca. W 2001roku ukończył studia magisterskie w Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Koszalinie a w 2012 – studia podyplomowe w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Z lotniskiem Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej w Darłowie związany jest od 1997 roku. W 2. Dywizjonie Lotniczym i 29. Eskadrze Lotniczej pełnił służbę na stanowiskach pilota, starszego pilota, dowódcy załogi, szefa sekcji oraz szefa szkolenia. W styczniu 2012 roku objął obowiązki zastępcy dowódcy eskadry w Darłowskiej Grupie Lotniczej (44. Baza Lotnictwa Morskiego).

Komandor Makuch jest instruktorem z mistrzowską klasą pilota wojskowego. Posiada także uprawnienia pilota doświadczalnego. Realizując zadania zwalczania okrętów podwodnych na Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym wielokrotnie uczestniczył w manewrach Sojuszu Północnoatlantyckiego typu Danex, Northern Coasts, Steadfast Jazz, Dynamic Mongoose i Dynamic Monarch czy manewrach organizowanych pod auspicjami programu Partnerstwa dla Pokoju pod kryptonimem Baltops. Także wiele razy reprezentował polskie lotnictwo morskie podczas krajowych i międzynarodowych pokazów lotniczych.

 
W 2012 roku kmdr ppor. Mirosław Makuch dowodził polskim komponentem lotniczym podczas ćwiczenia NATO pod kryptonimem Dynamic Mongoose. Zdjęcie po prawej wykonano przed przebazowaniem komponentu z lotniska Stavanger-Sola w Norwegii do Darłowa (fot. kmdr ppor. Czesław Cichy).

Większość z 2000 godzin w powietrzu spędził za sterami śmigłowców zwalczania okrętów podwodnych Mi-14PŁ ale latał również śmigłowcami Mi-2 i W-3.

kmdr ppor. Czesław Cichy
oficer prasowy BLMW

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony