Uruchomienie pierwszej fazy Zintegrowanego Systemu Informatycznego ULC
Urząd Lotnictwa Cywilnego uruchomił pierwszą fazę Zintegrowanego Systemu Informatycznego – Moduł Operacji Lotniczych. System powstaje w celu przyspieszenia i podniesienia jakości obsługi klientów Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie Operacji Lotniczych (w pierwszej fazie) oraz w celu wyeliminowania typowego sposobu załatwiania spraw związanego z osobistą wizytą w Urzędzie i wypełnianiem dokumentacji dotychczas funkcjonującej w formie papierowej.
Zintegrowany System Informatyczny ZSI to w istocie centralne miejsce, skupiające całokształt zadań realizowanych w ramach procesów certyfikacji:
- Zarobkowego przewozu lotniczego (AOC) wykorzystującego: samoloty, śmigłowce, balony lub szybowce.
- Świadczenia usług lotniczych innych niż zarobkowy przewóz lotniczy (AWC) z wykorzystaniem statków powietrznych, dla których wymagane jest świadectwo zdatności do lotu.
- Agenta obsługi naziemnej (AHAC) w zakresie zaopatrywania statków powietrznych w materiały napędowe oraz obsługę materiałów niebezpiecznych w rozumieniu Konwencji ICAO.
- Uznawania certyfikatów zagranicznych zgodnie z art. 162a ustawy Prawo Lotnicze.
Dzięki Zintegrowanemu Systemowi Informatycznemu (ZSI) w łatwy i szybki sposób użytkownik możne wysłać do Urzędu wniosek oraz niezbędną dokumentację wymaganą w procesie certyfikacji lub uznania. Nowoczesny system ZSI umożliwia przeprowadzenie pełnego procesu certyfikacji a posiadaczom ww. certyfikatów dokonanie wszelkich zmian komunikując się wyłącznie poprzez Internet.
Więcej informacji na temat ZSI
Komentarze