Przejdź do treści
Port Lotniczy Gdańsk
Źródło artykułu

Umowa na budowę drogi kołowania w PL Gdańsk

Wczoraj w Hotelu Mercure odbyła się uroczystość podpisania umowy na wykonawstwo projektu: „Budowa drogi kołowania równoległej do drogi startowej w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy”.

Podpisanie umowy z firmą SKANSKA S.A. równoznaczne jest z oficjalnym rozpoczęciem wartej niemal 45 mln złotych inwestycji. Po ukończonej w zeszłym tygodniu przebudowie systemu energetycznego lotniska, droga kołowania jest kolejnym elementem procesu inwestycyjnego w latach 2009 – 2015.

„Droga kołowania wraz z nowym terminalem pasażerskim oraz dwoma płytami postojowymi należy do strategicznych elementów infrastruktury podnoszącej przepustowość Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Jest to niezwykle ważne zarówno w obliczu prognozowanego wzrostu ruchu pasażerskiego, jak i organizacji w Gdańsku Mistrzostw Euro 2012. Rozpoczęcie kolejnej, tak ważnej inwestycji wprowadza długookresowy proces inwestycyjny w decydującą fazę realizacji” – powiedział Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk, Włodzimierz Machczyński.

Wykonawcą drogi kołowania jest wyłoniona w drodze 2-stopniowego przetargu nieograniczonego firma SKANSKA S.A.

Skanska S.A. jest częścią Grupy Skanska, zatrudniającej 60 tys. osób w Europie, Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej. W Polsce wykonuje obiekty kubaturowe, drogowe, mostowe i hydroinżynieryjne oraz działa jako deweloper. Realizuje projekty z zakresu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, takie jak autostrada A1 – kluczowy projekt drogowy Europy. Zatrudnia ok. 6 tys. osób. Najważniejszymi inwestycjami zrealizowanymi przez Skanska na Pomorzu są m.in.: Węzeł Matarnia w Gdańsku, Obwodnica Trójmiasta, przebudowa Podwala Grodzkiego w Gdańsku oraz Obwodnica Pelplina.

* * *

Nowa droga kołowania wraz z ośmioma, w tym sześcioma nowymi, łącznikami z pasem startowym umożliwi zwiększenie przepustowości operacyjnej Portu Lotniczego Gdańsk
z 12 do 30 operacji lotniczych/h. Drogę kołowania, o nawierzchni asfaltowej, zaprojektowano o szerokości pasa 23,0 m z obustronnymi umocnionymi opaskami (poboczami) po 7,5 m i długości 2.599 mb. Droga zostanie usytuowana równolegle do drogi startowej. Odległość osiowa od pasa startowego wyniesie 182,5 m na północ od istniejącej drogi startowej. Powierzchnia drogi kołowania wraz z drogami zejścia oraz umocnionymi poboczami wyniesie – 126.502 m2.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony