ULC: Testowa wersja systemu Centralnej Bazy Zgłoszeń (CBZ)
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego uruchomił testową wersję systemu Centralnej Bazy Zgłoszeń (CBZ) dla zgłaszania zdarzeń lotniczych, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 376/2014 z dnia 3 kwietnia 2014 r. w sprawie zgłaszania i analizy zdarzeń w lotnictwie cywilnym oraz podejmowanych w związku z nimi działań następczych.
Dzięki temu systemowi, każda organizacja może przesyłać zdarzenia bezpośrednio do ULC oraz PKBWL wypełniając tylko jeden formularz online. CBZ przewiduje możliwość założenia bezpłatnego konta dla podmiotów lotniczych, gdzie zgłoszenia będą gromadzone i przechowywane zgodnie z wymaganiami europejskimi. Format przechowywanych danych w CBZ spełnia wymogi kodowania zdarzeń wg ADREP i zapewnia wymaganą przepisami standaryzację. Założenie konta jest fakultatywne niemniej jednak pozwala w prosty i darmowy sposób zarządzać zgłoszeniami w organizacji.
Prezes ULC zaprasza podmioty lotnicze do testów systemu, w tym zakładania testowych kont dla organizacji.
Zgłoszenia organizacji chcących założyć konta oraz ewentualne uwagi należy przesyłać na adres: placinski@ulc.gov.pl.
Serwis jest dostępny pod adresem: www.cbz.gov.pl
ULC przypomina, że jest to faza wyłącznie testów, co oznacza, że rzeczywiste zgłoszenia nadal powinny być zgłaszane jak dotychczas tj. oddzielnie do ULC i PKBWL.
O terminie zakończenia testów i uruchomienia systemu operacyjnie Urząd Lotnictwa Cywilnego powiadomi oddzielnym komunikatem.
Komentarze