Trudna reanimacja Portu Lotniczego Lublin

Port Lotniczy Lublin - widok z góry na terminal i pas startowy (fot. Port Lotniczy Lublin)

Jednym z jasnych sygnałów powrotu do normalności po pandemii koronawirusa będzie w Świdniku start pierwszego rejsowego samolotu pasażerskiego po przerwie trwającej od połowy marca. Miało to nastąpić 15 czerwca, po wznowieniu połączenia z lotniskiem Chopina w Warszawie. Niestety, życie zweryfikowało te plany.

Do stolicy ze Świdnika będzie można latać od 20 czerwca. Jak wiadomo, reanimacja ruchu między Portem Lotniczym Lublin i warszawskim Okęciem jest zależna od wznowienia lotów międzynarodowych, głównie europejskich. Polski narodowy przewoźnik traktuje bowiem lubelskie lotnisko jako wysunięty terminal największego portu w Polsce.

Wiele wskazuje na to, że przełomowy okaże się dopiero lipiec, kiedy zarówno Ryanair, jak Wizz Air planują powszechne wznowienie lotów na trasach międzynarodowych Irlandzki przewoźnik chce od 1 lipca przywrócić około 40 proc. pierwotnego rozkładu. Wśród planowanych połączeń są również loty ze Świdnika do Dublina. Samoloty mają latać dwa razy w tygodniu, w środy i soboty. Bilety można już rezerwować w systemie sprzedaży.

To bardzo ważne zarówno dla naszych klientów, jak i naszych pracowników, abyśmy od 1 lipca wrócili do normalnych rozkładów lotów. Rządy krajów europejskich wprowadziły blokadę na 4 miesiące, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa Covid-19 – powiedział Eddie Wilson, prezes zarządu Ryanair. – Po 4 miesiącach nadszedł czas, aby Europa znów latała, abyśmy mogli ponownie połączyć przyjaciół i rodziny, umożliwić ludziom powrót do pracy i wznowić europejski przemysł turystyczny, który zapewnia tak wiele milionów miejsc pracy.

Wieść niesie, że również węgierskie linie Wizz Air planują z początkiem lipca wznowić rejsy rozkładowe. W przypadku Świdnika byłyby to, jak dotychczas, Londyn-Luton, Eindhoven, Kijów i Oslo. Bilety na tych kierunkach są dostępne w sprzedaży, jednak trudno być pewnym terminu wznowienia rejsów.

Tymczasem Urząd Lotnictwa Cywilnego, na podstawie wytycznych Agencji Unii Europejskiej do spraw Bezpieczeństwa Lotniczego opracował zasady, które będą obowiązywały po wznowieniu ruchu pasażerskiego. Przed odlotem wymagane będzie wypełnienie oświadczenia o stanie zdrowia i pomiar temperatury, dezynfekcja rąk i zachowanie dystansu społecznego – 1,5 m. W samolocie ma obowiązywać ponowna dezynfekcja rąk i nakaz noszenia maseczek. Każdy pasażer będzie musiał wypełnić kartę lokalizacji, która poinformuje służby kraju docelowego i o planowanym miejscu i czasie pobytu. Po wylądowaniu należy jak najszybciej opuścić terminal i nosić maseczkę. Do terminala świdnickiego portu wpuszczani będą tylko pasażerowie, po skontrolowaniu karty pokładowej.

Źródło: swidnik.pl
comments powered by Disqus