Przejdź do treści
Targi MSPO 2014: PZL-Świdnik prezentuje technologię przyszłości - SW-4 Solo RUAS/OPH
Źródło artykułu

Targi MSPO 2014: PZL-Świdnik prezentuje technologię przyszłości - SW-4 Solo RUAS/OPH

PZL-Świdnik, spółka z grupy AgustaWestland, prezentuje na targach MSPO 2014 w Kielcach SW-4 Solo RUAS/OPH (Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny/Opcjonalnie Pilotowany Śmigłowiec), demonstrując potencjał spółki w europejskim sektorze bezzałogowych statków powietrznych, umacniając swoją pozycję ważnego centrum doskonałości w dziedzinie zaawansowanych technologii lotniczych oraz potwierdzając nieustanne dążenie przedsiębiorstwa do wprowadzania innowacji.

Będący wynikiem bliskiej współpracy pomiędzy PZL-Świdnik i AgustaWestland SW-4 Solo RUAS/OPH to jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie osiągnięć lotniczych ostatnich lat. Solo jest efektem zgromadzonych dotychczas przez PZL-Świdnik i AgustaWestland wiedzy technicznej oraz know-how, jak i  ważnym elementem całościowej strategii produktowej, w której skład wchodzą również śmigłowce i tiltrotor.

SW-4 Solo RUAS/OPH jest kluczowym elementem ważnych programów prowadzonych w Wielkiej Brytanii i Włoszech, mających na celu analizę nowoczesnej technologii RUAS/OPH pod kątem rozwinięcia odpowiednich zdolności operacyjnych, szczególnie w celu spełnienia przyszłych wymogów związanych z realizacją operacji na morzu.

SW-4 Solo RUAS/OPH ukończył ostatnio demonstrację dla włoskiego Ministerstwa Obrony, mającą na celu ewaluację nowoczesnych zdalnie sterowanych technologii śmigłowcowych oraz ich potencjału do zapewnienia jeszcze lepszych możliwości włoskich sił zbrojnych w przyszłości. W ramach umowy badawczo-rozwojowej podpisanej między AgustaWestland i Dyrektoriatem Uzbrojenia Lotniczego włoskiego Ministerstwa Obrony Narodowej, będącej częścią Narodowego Planu Badań Wojskowych, z powodzeniem zademonstrowano możliwości zdalnego sterowania SW-4 Solo RUAS/OPH ze stacji naziemnej. Maszyna pomyślnie zrealizowała zaplanowaną misję w konfiguracji OPH, z pilotem bezpieczeństwa na pokładzie Solo zostanie również zaprezentowany w ramach brytyjskiego programu RWUAS (Rotary Wing Unmanned Air System) Capability Concept Demonstrator (CCD). Program ma na celu zbadanie użyteczności wielozadaniowych bezzałogowych statków powietrznych dla brytyjskiej Królewskiej Marynarki Wojennej i jest realizowany w ramach umowy zawartej między AgustaWestland i Ministerstwem Obrony Wielkiej Brytanii.

Program rozwojowy i próby w locie SW-4 Solo RUAS/OPH, realizowane we Włoszech i w Polsce, przebiegają zgodnie z planem – jak dotąd nalot wynosi ponad 40 godzin. Próby obejmują monitoring systemu, manewry typu „hands off” i zdalnego sterowania, zawis oraz szeroki zakres profili misji.

SW-4 Solo RUAS/OPH, oparty na sprawdzonej konstrukcji lekkiego jednosilnikowego śmigłowca SW-4, został zaprojektowany do realizacji zarówno operacji bezzałogowych, jak i wykonywania lotów załogowych, zapewniając użytkownikom maksymalną elastyczność operacyjną. Śmigłowiec SW-4 w wersji RUAS może być wykorzystywany do realizacji różnorodnych zadań, w tym misji wywiadowczych, z zakresu nadzoru, rozpoznawczych oraz transportu ładunków. Obsługiwany przez pilota może służyć do transportu personelu oraz misji z zakresu nadzoru i interwencji. Solo może zostać wyposażony w kompleksowe wyposażenie misji, w skład którego wchodzą urządzenia poszukiwawcze, systemy komunikacyjne/wywiadowcze oraz uzbrojenie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony