Przejdź do treści
Źródło artykułu

Szybsza kontrola bezpieczeństwa w Porcie Lotniczym Lublin dzięki nowym skanerom prześwietlającym w 3D bagaż podręczny pasażerów

Port Lotniczy Lublin jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił skanery prześwietlające w 3D bagaż podręczny pasażerów podczas kontroli bezpieczeństwa przed odlotem. Dzięki temu urządzeniu kontrola trwa znacznie krócej, nie trzeba już wyjmować urządzeń elektronicznych ani płynów o poj. do 100 ml.

Nowoczesne urządzenia zainstalowane na lubelskim lotnisku wykorzystują technologię tomografii komputerowej 3D. Takie skanery, ale o większych gabarytach, działają skutecznie w lotniczych bagażowniach, ale także praktycznie na wszystkich drogowych i kolejowych przejściach granicznych w kraju. Ta technologia, w znaczący sposób, poprawia przepustowość lotniska.

Jest to bardzo duże udogodnienie dla naszych pasażerów, podnoszące komfort prowadzonej kontroli, ale również i dla pracowników bezpośrednio zajmujących się kontrolą bezpieczeństwa na naszym lotnisku, którzy mogą dokładniej identyfikować potencjalne zagrożenia. Brak konieczności wyjmowania z podręcznego bagażu urządzeń elektronicznych i płynów to zatem z jednej strony wygoda dla podróżujących i ograniczenie sytuacji stresujących, a z drugiej znacznie usprawnienie i przyśpieszenie czynności związanych z kontrolą bezpieczeństwa – mówi prezes Portu Lotniczego Lublin Krzysztof Matuszczyk.

Dwie linie z nowoczesnymi skanerami CT znajdujące się w części „Odloty” terminala i obsługujące bagaż podręczny pasażerów tworzą dwa zestawy urządzeń EDS CB (Explosive Detection System for Cabin Baggage) wraz z systemem transportu bagażu kabinowego i automatycznym powrotnikiem pojemników (kuwet) o długości ok 18 m. Zainstalowane urządzenia na lubelskim lotnisku, zastąpiły dotychczas użytkowane skanery RTG starego typu.

Urządzenia zakupiono w postępowaniu przetargowym za 6 mln zł brutto. Posiadają one wymagane certyfikaty Unii Europejskiej. Tego typu urządzenia działają w wielu europejskich portach m.in. w Wenecji, Genui, Weronie, a wkrótce w Sztokholmie. Obecnie porty lotnicze na całym świecie wdrażają skanery oparte na technologii tomografii komputerowej, dzięki czemu proces kontroli bezpieczeństwa trwa krócej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony