Przejdź do treści
Źródło artykułu

Styczeń na Lotnisku w Modlinie

W styczniu Lotnisko Warszawa/Modlin obsłużyło 101 110 pasażerów i 768 operacji lotniczych. Najwięcej pasażerów w tym miesiącu przyjęliśmy w piątek, 3 stycznia. Tego dnia z naszego portu skorzystało 4 082 podróżujących. Styczeń jest czwartym miesiącem z rzędu (wszystkie miesiące od ponownego otwarcia), w którym ilość pasażerów przekroczyła 100 tys. 

Przekierowania
W styczniu br. ilość przekierowanych lotów stanowiła jedynie 0,26 % zaplanowanych operacji. 
Liczba przekierowań na WMI - 2 lądowania.
Liczba przekierowań z WMI - 1 start, 1 lądowanie. 

Od wznowienia regularnych rejsów pasażerskich 30 września 2013 r. do 31 stycznia 2014 r. przekierowanych zostało 59 z 3243 startów i lądowań, co stanowi 1,81 % wszystkich operacji lotniczych.

Lotnisko Warszawa/Modlin bardzo dobrze radzi sobie z zimą
Do tej pory, zima nie utrudniała pracy naszego lotniska. Droga startowa oraz drogi kołowania na bieżąco są monitorowane i odśnieżane. W  związku z warunkami zimowymi, nie było żadnych przekierowań. Ze względu na pogodę i warunki na innych lotniskach, w połowie stycznia przyjęliśmy dwa przekierowane do nas rejsy.

Pracownicy służb utrzymania lotniska  dbają  o to, aby nawet w najtrudniejszych warunkach lotnisko mogło funkcjonować. Mają oni do dyspozycji nowoczesny sprzęt taki jak pługi, ciągniki, oczyszczarki. Sprzęt jest w większości nowy, kupiony dwa lata temu, więc jego stan można określić na bardzo dobry. Do dyspozycji przewoźników jest również sprzęt do odladzania samolotów.

Droga startowa odśnieżana jest w przerwach między operacjami lotniczymi. Do skutecznego odśnieżenia konieczne są trzy przejazdy równocześnie trzech pługów, przy czym przejazd jednej takiej kolumny trwa ok. 15-17 minut. Przy odśnieżaniu i odladzaniu drogi startowej, wykorzystujemy wskazane przez wykonawcę środki chemiczne, posiadające atest Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.

Przed opadami śniegu, aura była wyjątkowo uciążliwa dla polskich lotnisk. Wysokie amplitudy od zera do dodatnich temperatur powodowały liczne ograniczenia widzialności, wyjątkowo uciążliwe były silne wiatry  - jednak wszystko to w minimalnym stopniu wpłynęło na realizowane z naszego lotniska operacje.

Wykaz sprzętu Lotniska Warszawa/Modlin:
1. Oczyszczarka Overaasen RS 400 z pługiem, wraz z ciągnikiem siodłowym Mercedes-Benz Actross, rok prod. 2012, sztuk 3
2. Polewarko – posypywarka Dammann, na podwoziu ciężarowym Mercedes-Benz Actros 1841, rok prod. 2012, sztuk 1
3. Pług wirnikowy UTV600, wraz z maszyną napędową Volvo L150G, rok prod. 2012, sztuk 1
4. Zamiatarka Beam A8000, na podwoziu ciężarowym Mercedes-Benz Actros 1841, rok prod. 2012, sztuk 1
5. Ciągnik New Holland T6050, wraz z pługiem, rok prod. 2009, sztuk 1
6. Ciągnik New Holland t7.170, wraz z pługiem, rok prod. 2011, sztuk 1
7. Ciągnik New Holland t7.235 wraz z pługiem, rok prod. 2011, sztuk 1
8. Oczyszczarka OLH-3850, rok prod. 2005, sztuk 1

Technologie: 3 oczyszczarki Overaasen RS400, pług wirnikowy UTV600 oraz zamiatarka Beam A8000 posiadają własne silniki robocze oprócz tych służących do napędu maszyn jezdnych. Dzięki temu sprzęt jest bardzo wydajny. W większości silniki spełniają normę emisji spalin Euro V, korzystają z filtrów cząstek stałych DPF bądź tzw. Ad-Blue, dodawanego do paliwa.

Finalizowany jest zakup 3 kolejnych oczyszczarek Overaasen RS400.

Jakie utrudnienia niesie za sobą zima na lotnisku
Złe warunki atmosferyczne mogą spowodować poważne zakłócenia w działaniu lotniska. Opóźnienia lub nawet odwołania lotów mogą zdarzać się np. przy bardzo intensywnych opadach śniegu połączonych z porywistym wiatrem. Wtedy po przejściu kolumny pojazdów odśnieżających drogi startowe i kołowania natychmiast zostają pokryte nową warstwą śniegu. Niebezpieczne jest oblodzenie zarówno pasów jak i samolotów. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony