Strefa Śmierci. Analiza wybranych raportów PKBWL z komentarzem eksperta. Wypadek Cessny 152 w Modlinie
Mówi się, że każdy pilot zaczyna swoją podróż z torbą pełną szczęścia i pustą torbą doświadczenia. Sztuką jest napełnić torbę doświadczenia, zanim opróżni się torbę szczęścia.
W tej serii będziemy sięgać po raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, by lepiej zrozumieć przyczyny tragedii, które rozegrały się w przestworzach.
Każdy odcinek zostanie opatrzony komentarzem eksperta. W tej roli występuje Wiesław Jedynak, wychowanek Aeroklubu Warszawskiego, a od 1995 r. pilot liniowy w PLL LOT. Od 1997 r. pełnił funkcję kapitana, a obecnie instruktora i egzaminatora na B787. Jest aktywnym egzaminatorem praktycznym Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej, a dzięki swojemu doświadczeniu, pomoże zrozumieć kluczowe elementy danego wypadku i wyciągnąć z nich właściwe wnioski.
Celem cyklu jest nie tylko opisanie tego, co się wydarzyło, ale spełnienie funkcji edukacyjnej, która pomoże zapobiec podobnym zdarzeniom w przyszłości.
Zapraszamy do zapoznania się z udostępnionym materiałem wszystkich zainteresowanych, zarówno entuzjastów lotnictwa, jak i tych, którzy z racji swoich zawodowych obowiązków, mogą uczynić lotnictwo bezpieczniejszym.
W dzisiejszym odcinku Raport PKBWL 247/05 dotyczący wypadku samolotu Cessna 152 (znaki rejestracyjne SP-KAH), do którego doszło 10 października 2005 r., na lotnisku w Modlinie (EPMO).
Zapraszamy do odsłuchania załączonego materiału!
RAPORT KOŃCOWY. Wypadek nr: 247/05, samolot Cessna 152 II, SP-KAH, 19 października 2005 r., MODLIN



Komentarze