Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ruszyły prace przy budowie pirsu terminalu T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk

Można już obserwować obrazy z kamer, które zamontowane zostały na terenie Portu Lotniczego Gdańsk, a które pokazują prace przy rozbudowie terminalu pasażerskiego T2.

Kamery są po dwóch stronach budowy pirsu. Zobacz obraz TUTAJ.

Początek zmian na lotnisku w Gdańsku. Ruszyła rozbiórka i rozbudowa terminalu. Zobacz reportaż na trojmiasto.pl
 
Pirs będzie przedłużeniem obecnego terminalu posażerskiego T2. Dzięki tej realizacji, terminal pasażerski T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk będzie większy o 16 tysięcy metrów kwadratowych. Będzie powiększona strefa centralnej kontroli bezpieczeństwa i kontroli paszportowej, rozbudowana zostanie hala odbioru bagażu, zwiększona będzie strefa Non-Schengen, wybudowane zostaną 2 wyjścia autobusowe. Planowana jest także rozbudowa sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska.

Inwestycję realizuje Korporacja Budowlana DORACO. Zgodnie z umową, budowa pirsu ma potrwać 26 miesięcy i powinna się zakończyć w III kwartale 2021 roku.


Wizualizacja pirsu w Porcie Lotniczym Gdańskn (Pn) (fot. Port Lotniczy Gdańsk)

Po rozbudowie terminalu pasażerskiego, w nowym pirsie portu będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, którzy podróżują do krajów non-Schengen, takich jak Irlandia czy Wielka Brytania, a także pasażerowie czarterów np. do Turcji, Egiptu. Obecnie podróżni ci korzystają z pochodzącego z 1997 roku terminalu T1. Część nowego pirsu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów z krajów strefy Schengen. Specyfiką działania i zarządzania nowego obiektu będzie możliwość dostosowania punktów wyjść do samolotów do bieżących potrzeb, poprzez zwiększanie lub zmniejszanie odpowiednio strefy obsługi Schengen i non-Schengen. Dzięki powiększonej powierzchni terminalu, zwiększona zostanie strefa centralnej kontroli bezpieczeństwa i paszportowej, a także hala odbioru bagażu i bagażownia przylotowa. Na parterze dobudowanej części terminalu będą obsługiwane przyloty, a na piętrze odloty. Znajdą się tam też 2 wyjścia autobusowe. Ponadto zaprojektowano 4 zewnętrzne klatki schodowe, umożliwiające dostęp do rękawów pasażerskich.

Podstawowe zmiany parametrów po wybudowaniu pirsu w PLG:
– centralny punkt kontroli bezpieczeństwa – zwiększenia liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18
– punkty odprawy paszportowej, odloty – zwiększenie z 6 do 10 przejść
– gate’y odlotowe – zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30
– punkty odprawy paszportowej, przyloty – zwiększenie przejść z 8 do 12
– odbiór bagażu – zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9
Liczba kondygnacji:
– 3 nadziemne, w tym antresola
– 1 podziemna

Wysokość zadaszenia: ok. 15,7 m

Długość elewacji:
– od strony podjazdu: 413,38 m
– od strony płyty: 413,38 m
– od strony szczytowej: 83,06 m
Powierzchnia zabudowy: 8076,00 m kw.
Powierzchnia całkowita łącznie 19105 m kw.
Powierzchnia użytkowa łącznie 16341 m kw.
Kubatura łącznie 98574 m sześc.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony