Przejdź do treści
Ruszył nowy nabór kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego (fot. PAŻP)

Ruszył nabór kandydatów na kontrolerów ruchu lotniczego

Średnio 100 osób na miejsce zgłasza się podczas każdej rekrutacji na kontrolerów ruchu lotniczego. Rozpoczął się nabór na jedno z najbardziej atrakcyjnych stanowisk pracy w Polsce. Kontrolerami chcą być tysiące osób – zostaje kilkanaście.

Ze względu na pandemię koronawirusa, nabór na kontrolera ruchu lotniczego nie był organizowany od dwóch lat. Właśnie otworzyła się szansa dla tych, którzy docelowo chcieliby pracować w ośrodkach kontroli w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Gdańsku. Wcześniej jednak, przed kandydatami wieloetapowa rekrutacja, a następnie wielomiesięczne szkolenie, które po zdaniu wszystkich wymaganych egzaminów i zaliczeniu każdego po kolei etapu, zakończy się po prawie dwóch latach. Kurs odbywa się w Warszawie – jedyny w Polsce ośrodek szkolenia cywilnych kontrolerów prowadzi Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

Aby móc aplikować trzeba mieć wykształcenie średnie, świetnie znać język angielski w mowie i piśmie, biegle posługiwać się językiem polskim oraz mieć nienaganną dykcję. Proces rekrutacji i dalsze szkolenie sprawdzą natomiast predyspozycję do pełnienia zawodu kontrolera ruchu lotniczego, a więc odporność na stres, pracę pod presją, wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie i umiejętność pracy w grupie, będąc równocześnie indywidualistą, podejmującym samodzielne decyzje. Oczekiwania wobec kandydatów zebraliśmy w ogłoszeniu na stronie pansa.pl w zakładce kariera.

Wyszkolenie jednego kontrolera to koszt dla Agencji rzędu 600 tys. – 1 mln zł. Wyjątkowe jest to, że w trakcie nauki, każdy kursant będzie otrzymywał minimalne wynagrodzenie w ramach umowy o pracę. Zarobki już pełnoprawnych kontrolerów, to z kolei kwoty od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych brutto miesięcznie, w zależności od stażu i zajmowanego stanowiska operacyjnego. Dyżur kontrolera trwa 7,5 godziny, z czego 5,5 godziny pracownik spędza na stanowisku operacyjnym. Wynika to z obowiązkowych 1-godzinnych przerw po każdych dwóch godzinach pracy operacyjnej. W tym czasie kontrolerzy mają możliwość odpocząć i zregenerować się. Mogą skorzystać z basenu, sauny, siłowni, sali gimnastycznej lub wybrać aktywności na zewnątrz na boisku do piłki nożnej lub kortach tenisowych. Specjalnie dla kontrolerów przygotowane zostały pokoje do wypoczynku, gdzie mogą się zdrzemnąć lub czytać książkę przy filiżance kawy.

Nabór potrwa do 9 marca 2022 roku. Szczegóły na www.pansa.pl/kariera/

FacebookTwitterWykop

Czytaj więcej

lotnictwo komunikacyjne
Pilot samolotu komunikacyjnego zwykle godzinę przed lotem musi stawić się na lotnisku, następnie przeanalizować dokumentację
wojsko
W ramach cyklu AIRAC 251, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej poinformowała o Strefach Czasowo Wydzielonych (EPTS415, EPTS416, EPTS417, EPTS418, EPTS07A, EPTS07D, EPTS419, EPTS420, EPTS421, EPTS422, EPTS423, EPTS474 i EPTS475) wyznaczonych na potrzeby ćwiczenia wojskowego...
lotnictwo GA
Jak widać poruszone kwestie mogą wywoływać sporo wątpliwości, nieporozumień czy sporów, a ich rozwiązanie wcale nie wymaga od razu drogi sądowej.
lotnictwo komunikacyjne
Podczas praktyk uczą cię, żebyś na daną sytuację miał przygotowane różne plany działania. Instruktor podaje jakiś przykład i pyta: „Jaki ma pan/pani plan na to?”. Odpowiadasz, że zrobisz to i to. I on wtedy mówi: „To całkiem niezły plan, ale co, jeśli tego nie da...

Nasze strony