Przejdź do treści
Mniejsze znaki na samolotach historycznych (fot. il2forum.pl)
Źródło artykułu

Rozporządzenie MIR: Mniejsze znaki na samolotach historycznych

W dniu 4 grudnia 2014 roku, zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 listopada 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestru cywilnych statków powietrznych oraz znaków i napisów na statkach powietrznych wpisanych do tego rejestru. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Budowa, odbudowa a także tworzenie replik statków powietrznych o znaczeniu historycznym jest jedną z bardziej ciekawych aktywności w lotnictwie. Nieodłączną częścią procesu rekonstrukcyjnego jest chęć uzyskania pełnej zgodności z oryginałem poprzez zastosowanie autentycznego malowania statków powietrznych.

W związku z koniecznością nanoszenia znaków przynależności państwowej oraz znaków rejestracyjnych określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie rejestru cywilnych statków powietrznych oraz znaków i napisów na statkach powietrznych wpisanych do tego rejestru (Dz. U. poz. 726), których wielkość, zniekształca w znacznym stopniu wygląd historycznego wojskowego statku powietrznego, opracowano rozporządzenie, które ogranicza do niezbędnego minimum wielkość znaków oraz umożliwia umiejscowienie ich w sposób niezakłócający historycznego wyglądu statku powietrznego.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Tekst rozporządzenia znajduje się na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony