Przejdź do treści
Prestiżowa nagroda dla kampanii społecznej ULC (fot. ULC)
Źródło artykułu

Prestiżowa nagroda dla kampanii społecznej ULC

Jurorzy 14. edycji FilmAT Festival – Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych, Dokumentów i Reportaży TV oraz Filmów Korporacyjnych, przyznali pierwszą nagrodę w kategorii „Best Corporate Social Campain” Urzędowi Lotnictwa Cywilnego za spot „Laser to nie zabawka”. W konkursie udział wzięło niemal 100 filmów z całego świata.

Michał Witkowski wiceprezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podczas gali wręczania nagród podziękował wszystkim osobom zaangażowanym w tworzenie kampanii oraz jej partnerom: Ministerstwu Infrastruktury, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Przedsiębiorstwu Państwowemu „Porty Lotnicze” oraz agencji kreatywnej Walk.

„O tym, jak ważne jest uświadamianie zagrożeń wynikających z kierowania lasera w stronę samolotów czy śmigłowców mogliśmy przekonać się ostatnio, kiedy wiązka lasera uszkodziła wzrok lekarza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Nieodpowiedzialna zabawa naraża na niebezpieczeństwo pasażerów lotu i może mieć poważne konsekwencje karne. Nasz spot oraz cała kampania miały zwrócić uwagę na problem oślepiania pilotów oraz przestrzec przed konsekwencjami takiego nieodpowiedzialnego zachowania. Dziękuję jurorom za dostrzeżenie tego zjawiska”.

Urząd Lotnictwa Cywilnego otrzymał również nagrodę International Tourfilm Academy Award za wartościowe podjęcie tematu bezpieczeństwa.

Kampania ULC „Laser to nie zabawka” rozpoczęła się 5 kwietnia 2018 roku. Jej celem było budowanie świadomości wśród społeczeństwa na temat niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą niewłaściwe wykorzystywanie wiązki lasera poprzez kierowanie go w stronę samolotów. W ramach akcji informacyjnej przygotowano spot edukacyjny oraz plakaty i animacje, które można było zobaczyć w mediach społecznościowych, w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz sieci kin. Kampanię wsparły również lotniska, a wśród nich: Kraków-Balice, Gdańsk, Łódź, Katowice, Poznań, Rzeszów i Wrocław.

Spot powstał przy współpracy z agencją „WALK”. Reżyserem spotu jest Tomek Goldbaum-Wlaziński, producentem Szut Szut Studio.

Poniżej przypominamy spot kampanii społecznej "Laser to nie zabawka".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony