Poznańskie lotnisko obsłużyło w lipcu 292 340 pasażerów
Lotnisko w Poznaniu obsłużyło w lipcu 292 340 pasażerów. Wynik z lipca 2019 to -10 % rok do roku.
W segmencie Legacy odnotowano wzrost o 3%. Utrzymujący się trend wzrostowy w tym segmencie pokazuje, że umacnia się przewóz pasażerski liniami tradycyjnymi, co podkreśla także wprowadzona niedawno szósta rotacja na trasie POZ-WAW.
W segmencie charter odnotowano spadek -15%.
W 2019 roku występują ograniczenia oferty czarterowej, która jest wynikiem nadpodaży na rynku w roku ubiegłym, a ta doprowadziła do minimalizacji marży organizatorów imprez turystycznych. Ze względów finansowych, w roku bieżącym organizatorzy kładą nacisk na uzyskanie lepszych wyników finansowych. Nie bez znaczenia jest fakt, iż w roku ubiegłym w segmencie czarterowym Poznań odnotował rekordowy wzrost, bo aż 66%. Tak duży wzrost w jednym roku, może podlegać korekcie w kolejnym i mamy obecnie z taką korektą do czynienia. Duża baza odniesienia powoduje, iż procentowy spadek ruchu przekłada się na duże liczby. Mimo powyższego w POZ w ruchu czarterowym pojawiły się 3 nowości: Oman, Ibiza, Tivat.
W segmencie LCC odnotowano spadek -8%.
W całym roku ubiegłym w segmencie LCC Poznań także odnotował rekordowy wzrost 25%. Oczywiste jest, iż także i w tym przypadku duży wzrost w jednym roku, może podlegać korekcie w kolejnym. Wyniki zeszłego roku mają zatem wpływ na duże liczby tego roku. Ponadto kiedy nowe połączenia uruchamiane są w danym roku, w kolejnym może funkcjonować tylko część, a pozostała jest kasowana. Jest to naturalny ruch w ramach branży.
Przypominamy, iż w roku bieżącym z Portu Lotniczego Poznań-Ławica, za sprawą Wizz Air oraz Ryanair zostały uruchomione nowe regularne połączenia lotnicze do: Cork, Zadaru, Rzymu-Ciampino, Sztokholmu-Skavsta, Kawali.
Wkrótce rozpoczną się operacje do: Kutaisi, Birmingham, Odessy, Charkowa, Budapesztu, a także dodatkowo do Paryża Beauvais.
Pomimo zamknięcia bazy operacyjnej przez linię lotniczą Wizz Air w Poznaniu, przewoźnik będzie obsługiwał od września dwa nowe kierunki z Poznania, a w sezonie zimowym 19/20 tygodniowa liczba miejsc będzie zbliżona do oferowania z roku poprzedniego, co pokazuje, iż POZ jest nadal ważnym punktem dla tej linii lotniczej. Mimo powyższego TYGODNIOWE OFEROWANIE PRZEWOŹNIKÓW LCC W PORCIE LOTNICZYM POZNAŃ-ŁAWICA (POZ/EPPO) W SEZONACH W18/19 I W19/20 NA PODSTAWIE TYGODNIA REFERENYJNEGO W46* wygląda następująco:
• Liczba kierunków to wzrost o 4,35% rok do roku.
• ️Liczba rotacji/tygodniowo to wzrost o 8,33% rok do roku.
• Oferowanie tygodniowe (w obie strony) to wzrost o 10,91% rok do roku.
Warto wskazać na ważny czynnik mający wpływ na branżę. Rozwojowi ruchu nie sprzyja sytuacja dotycząca floty B737 MAX i uziemienie maszyn. Dla branży to bardzo poważny problem o efekcie kaskady.



Komentarze