Ponad 91% pasażerów zadowolonych z obsługi podczas kontroli bezpieczeństwa na wrocławskim lotnisku
Niemal 19 tysięcy osób wzięło udział w badaniu satysfakcji przeprowadzonym w Porcie Lotniczym Wrocław. Podróżni, za pomocą dwóch terminali, dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat jakości obsługi podczas kontroli bezpieczeństwa. Niemal 17 tysięcy z nich oceniło ten proces jako „dobry” lub „bardzo dobry”.
Badanie satysfakcji trwało od połowy lutego do końca czerwca i było realizowane przez Port Lotniczy Wrocław we współpracy z wrocławską agencją badawczą K+Research by Insight Lab. Celem badania było nie tylko poznanie opinii pasażerów na temat jakości obsługi podczas kontroli bezpieczeństwa, ale również dalsze podnoszenie jej poziomu.
– Doskonała ocena naszej pracy oczywiście bardzo cieszy. Duże brawa należą się zwłaszcza pracownikom Służby Ochrony Lotniska, którzy są odpowiedzialni za proces kontroli bezpieczeństwa. Wrocławskie lotnisko od lat jest bardzo wysoko oceniane przez pasażerów korzystających z naszych usług, jednak takie badania pozwalają nam poznać ich opinię w sposób jak najbardziej dokładny. Jest to szczególnie istotne, ponieważ sam proces kontroli bezpieczeństwa bywa dla części podróżnych stresujący, co może wpływać na całokształt doświadczeń związanych z pobytem na lotnisku. Dokładnie przeanalizujemy wyniki badania i w kolejnych edycjach postaramy się poprawić ten i tak już bardzo wysoki wynik – podkreślił Dariusz Kowalczyk, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
– Badanie satysfakcji pasażerów to jedno z kluczowych narzędzi rozwoju nowoczesnego portu lotniczego. To właśnie pasażerowie, ich potrzeby, odczucia i doświadczenia, stanowią centrum całej infrastruktury i usług lotniskowych. Regularne monitorowanie opinii pasażerów pozwala weryfikować poziom ich satysfakcji, co przekłada się bezpośrednio na konkurencyjność lotniska a dane z badań są bezcennym wsparciem w procesach decyzyjnych. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tak ważnego procesu, jakim jest wsłuchiwanie się w głos podróżnych – powiedziała Ewa Eron, dyrektorka operacyjna K+Research by Insight Lab.
W badaniu wzięło udział 18 626 podróżnych. 77% z nich oceniło obsługę podczas kontroli bezpieczeństwa jako „bardzo dobrą”, 14% jako „dobrą”, 3% jako „ani dobrą, ani złą”, a niespełna 6% wybrało odpowiedzi „zła” lub „bardzo zła”.



Komentarze