Przejdź do treści
Krajowa Konferencja Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym 2021 (fot. ULC)
Źródło artykułu

Podsumowanie Krajowej Konferencji Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym

Już po raz 15, w dniach 16-17 listopada 2021 r.,odbyła się Krajowa Konferencja Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym. Gospodarzem wydarzenia była Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa.

Krajowa Konferencja Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym jest jednym z największych cyklicznych wydarzeń organizowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Celem Konferencji jest poprawa bezpieczeństwa lotniczego w Polsce, a poruszane tematy dotyczą zarówno sektora lotnictwa komercyjnego (CAT), jak i lotnictwa ogólnego (GA). Co roku w konferencji uczestniczy szerokie grono specjalistów – przedstawicieli organizacji z branży lotniczej (portów lotniczych, przewoźników, organizacji szkolących, obsługowych, projektujących), a także ze środowisk badawczych i naukowych oraz indywidualnych użytkowników statków powietrznych. Stwarza to doskonałą okazję do wymiany wiedzy i doświadczeń.

Jak co roku konferencję otworzył Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Piotr Samson. Słowo wstępu wygłosił p.o. Wiceprezesa ds. Standardów Lotniczych, Andrzej Kotwica oraz Dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa, Paweł Stężycki. Konferencję prowadził Dyrektor Biura Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym, Roman Ożóg. W konferencji udział wzięli m. in. przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz Kierownictwo Inspektoratu Ministerstwa Obrony Narodowej ds. Bezpieczeństwa Lotów.

Podczas tegorocznej edycji, Aeroklub Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze oraz Stowarzyszenie Bezzałogowych Systemów Latających podpisały deklarację JUST CULTURE, natomiast Firebirds Flight Academy Sp. z o.o. przystąpiło do Forum Wymiany danych SMS. Na Konferencji poruszono tematy związane m.in. z badaniem oraz zgłaszaniem zdarzeń lotniczych, zarządzaniem bezpieczeństwem w lotnictwie cywilnym, kulturą ochrony, niezgodnościami w obszarze ciągłej zdatności do lotu oraz zmianami w przepisach lotniczych. Zaprezentowano też nowoczesne technologie wspomagające i podnoszące bezpieczeństwo w lotnictwie cywilnym, w tym m. in. symulator skoków spadochronowych.

Z uwagi na pandemię SARS-COV-2 konferencja zorganizowana została w formie hybrydowej. Osoby uczestniczące w konferencji w formie stacjonarnej miały możliwość zadawania pytań prelegentom i uczestniczenia w dyskusji. Ci, którzy zgłosili wcześniej swoje uczestnictwo w formie zdalnej, mogli zadawać pytania na czacie. Tegoroczna konferencja pomimo hybrydowej formuły, cieszyła się dużym zainteresowaniem.

Urząd Lotnictwa Cywilnego serdecznie dziękuje prelegentom za przygotowanie i wygłoszenie ciekawych prezentacji oraz podzielenie się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami. Wszystkim uczestnikom bardzo dziękuje za obecność i zainteresowanie udziałem w konferencji. Na stronie internetowej ULC zostaną wkrótce opublikowane wszystkie prezentacje z konferencji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony