PAŻP: Bezpieczeństwo na każdym kroku

Wieża kontroli lotów na Lotnisku Chopina - widok z góry z bliska (fot. PAŻP)

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej poza dbaniem o płynny ruch na polskim niebie i bezpieczeństwo pasażerów linii lotniczych, musi dbać o właściwe funkcjonowanie systemów niezbędnych do prowadzenia służb ruchu lotniczego. Zakres obowiązków Agencji jest szeroki, podobnie jak mnogość wykorzystywanych przez PAŻP technologii.

Do całości systemu należy dodać wysoko wykfalifikowaną kadrę. – Wszystko to jest niezbędne by zapewnić w naszej przestrzeni powietrznej najwyższy poziom bezpieczeństwa, a dbałość o nie jest najwyższym priorytetem PAŻP – mówi portalowi Rynek-lotniczy.pl Paweł Łukaszewicz, rzecznik prasowy PAŻP.

PAŻP trzyma pieczę nad właściwym przebiegiem operacji lotniczych. Kontrolerzy ruchu lotniczego (ATC) i informatorzy Służby Informacji Powietrznej (FIS) są osobami, których głos w słuchawkach słyszą piloci maszyn powietrznych. To jednak nie wszystko, bowiem nad pracą kontrolerów czuwa cały sztab specjalistów z Agencji.

Dla PAŻP bezpieczeństwo jest priorytetem, ponieważ to na nas w ogromnej mierze spoczywa odpowiedzialność za życie i zdrowie tysięcy pasażerów każdego dnia podróżujących po polskim niebie, a także za mienie wysokiej wartości, które niejako powierzają nam przewoźnicy lotniczy. Nie tylko kontrolerzy, ale także technicy, energetycy, służby wsparcia i pozostały personel PAŻP ściśle współpracują, by utrzymać najwyższy poziom naszych usług. Dbałość o bezpieczeństwo wymaga tego byśmy sami czuli się bezpiecznie. Dlatego mocno stawiamy na wsparcie i programy dla personelu, wierząc że samodzielny i dobrze wyszkolony personel jest kluczowym elementem naszej organizacji i bezpieczeństwa polskiego nieba – tłumaczy Łukaszewicz.

Istotnym elementem kompleksowego systemu bezpieczeństwa PAŻP jest SMS (Safety Management System), czyli po prostu System Zarządzania Bezpieczeństwem.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

Źródło: rynek-lotniczy.pl
comments powered by Disqus