Most powietrzny między Chinami a Bydgoszczą
Międzynarodowy operator logistyczny Polfrost na potrzeby swojego klienta zdecydował się na otwarcie nowego mostu powietrznego między Polską, a Chinami. Wszystko po to by zapewnić, jak najlepsze zaopatrzenie w środki ochrony osobistej do walki z pandemią wirusa COVID-2019.
14 maja o godzinie 22.25 na bydgoskim lotnisku wylądował samolot transportowy Ił-76. To wydarzenie zainicjowało most powietrzny między Chinami a województwem kujawsko-pomorskim.
– Transport potrzebnego wyposażenia medycznego musi odbywać się szybko, a także być efektywny kosztowo. Aby spełnić oba warunki, zdecydowaliśmy się na wynajęcie samolotu transportowego – Ił-76, od Białoruskich linii lotniczych Rubystar oraz wybór docelowego lotniska w Bydgoszczy, zamiast warszawskiego lotniska Chopina – wyjaśnia Ryszard Grzebielucha, Prezes Zarządu Polfrost Internationale Spedition. – Udana realizacja pierwszego transportu utwierdziła nas w przekonaniu, że zasadne jest otwarcie stałego połączenia lotniczego.
Samoloty będą startować z Tianjin Binhai International Airport (kilkadziesiąt kilometrów na wschód od Pekinu) i lądować na lotnisku Ignacego Jana Paderewskiego. Wczorajszy transport zawierał 30 ton artykułów medycznych, głównie maseczek i rękawiczek nitrylowych. Odbiorcą jest Synoptis – spółka z grupy Neuca. Magazyny klienta znajdują się w Toruniu i w okolicach Poznania, co jest kolejnym argumentem przemawiającym za wyborem bydgoskiego lotniska.
– Cieszymy się, że możemy i mamy możliwości pomóc – mówi Tomasz Moraczewski, Prezes spółki Port Lotniczy Bydgoszcz SA. – Port Lotniczy Bydgoszcz stanowi atrakcyjną kosztowo alternatywę dla warszawskiego lotniska Chopina, przy realizacji połączeń typu cargo. W rozwoju tego kierunku pomaga nam Polfrost wybierając nasze lotnisko, jako lotnisko przeznaczonych do transportu towarów.
Polfrost Internationale Spedition to założona w 1996 roku międzynarodowa firma logistyczna z siedzibą w Warszawie. Zajmuje się transportem lotniczym, drogowym, kolejowym i morskim. W skład grupy wchodzą spółki w Polsce, w Niemczech, na Białorusi, Ukrainie, w Rosji i w Kazachstanie.
Ił 76 to czterosilnikowy, odrzutowy samolot transportowy zaprojektowany w Związku Radzieckim w latach 70-tych. Jest w stanie przetransportować ładunek o masie do 40 ton, może używać krótkich pasów startowych, a także działać w niesprzyjających warunkach pogodowych. W przeciwieństwie do większego An 124, Ił 76 nie wymaga specjalistycznych palet transportowych, co wpływa na prędkość załadunku i pozwala na szybszą reakcję na potrzeby klienta.
Komentarze