Lotnictwo Aviation International 9/2018 już w sprzedaży

Lotnictwo Aviation International 9/2018

Wrześniowe Lotnictwo Aviation International już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

We wrześniowym numerze Lotnictwo Aviation International polecamy:

Długoterminowe prognozy rynku lotniczego – Jerzy Liwiński
Producenci samolotów komunikacyjnych opublikowali kolejne edycje długoterminowych prognoz rynku transportu lotniczego. Szacują w nich, że w najbliższym dwudziestoleciu 2018 – 2037 przewozy wzrosną 2,5-krotnie, a linie lotnicze zakupią: według Boeinga – 42,7 tys. samolotów (za 6,35 bln dol.), a według Airbusa – 37,4 tys. Europejski producent w swoich prognozach zajmuje się maszynami powyżej 100 miejsc, natomiast amerykański także mniejszymi odrzutowcami. Embraer potrzeby odrzutowców regionalnych, do 150 miejsc, szacuje na 10,5 tys. szt., a ATR maszyn turbośmigłowych na 3,02 tys. Analitycy Boeinga prognozują, że w ciągu dwóch dekad liczba samolotów wzrośnie, z obecnych 24,4 tys. do 48,5 tys. szt., a wartość rynku usług lotniczych wyniesie 8,8 bln dolarów.

Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. Plany i projekty Biura Platform Lotniczych – Jerzy Gruszczyński, Maciej Szopa
Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. ma bardzo ambitne plany jeśli chodzi o lotnictwo i już wkrótce może być kojarzona z co najmniej kilkoma innowacyjnymi, dobrze sprzedającymi się produktami. Umożliwią jej to podległe spółki sektora lotniczego, które wkrótce zostaną wzmocnione o kolejne – repolonizowane.

Instytut Lotnictwa i rozwiązania dla BSP – Maciej Szopa
Instytut Lotnictwa to jedna z najstarszych i najbardziej zasłużonych instytucji dla polskiego lotnictwa i technologii kosmicznych. Kojarzony zwykle z samolotami załogowymi, od lat idzie z duchem czasu zajmując się m.in. także bezzałogowcami. Niekoniecznie chodzi przy tym o tworzenie kompletnych systemów, ale o wprowadzanie konkretnych rozwiązań przystosowujących BSP do wykonywania wyspecjalizowanych zadań.

Bezzałogowe statki powietrzne wobec rozwiązań prawnych i technologicznych
Z ekspertem prawa lotniczego i współorganizatorem Global Drone Conference Joanną Wieczorek z kancelarii SSW Pragmatic Solutions oraz Prezesem Zarządu LOT Crew, kapitanem Boeinga 787 PLL LOT i wielokrotnym mistrzem świata w akrobacji szybowcowej kpt. Jerzym Makulą na temat prawnych aspektów funkcjonowania bezzałogowców w przestrzeni powietrznej rozmawia Kamil Mazurek.

Lotnictwo pokładowe. Największe wyzwanie dla pilotów
O lotnictwie Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, szkoleniu, brakach kadrowych i życiu po karierze pilota myśliwskiego Krzysztof Kuska rozmawia z Vincentem „Jell-O” Aiello, który zasiadł za sterami takich samolotów jak F/A-18 Hornet, F/A-18 Super Hornet, F-16 Viper, A-4 Skyhawk i był instruktorem w słynnej szkole TOPGUN, a pod koniec kariery latał w jednostce agresorów US Navy.

Darłowska Grupa Lotnicza. Morskie Poszukiwanie i Ratownictwo w Polsce
O krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego, misjach poszukiwawczo-ratowniczych na Bałtyku oraz w strefie przybrzeżnej i sprzęcie do tego wykorzystywanym, z komandorem porucznikiem pilotem Wojciechem Koliczko, dowódcą Darłowskiej Grupy Lotniczej, wchodzącej w skład 44. Bazy Lotnictwa Morskiego Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej, rozmawia Bartosz Bera.

Śmigłowiec szturmowy Boeing AH-64E Guardian – Paweł Henski
Siły Lądowe Stanów Zjednoczonych są w trakcie modernizacji śmigłowców szturmowych AH-64D Longbow Apache do wersji AH-64E Guardian. Śmigłowce AH-64E będą stanowić trzon uzbrojenia batalionów szturmowo-rozpoznawczych brygad lotniczych armii i mają pozostać w służbie do 2040 r.

Lockheed Martin JAGM. Następca pocisku rakietowego Hellfire – Paweł Henski
W czerwcu bieżącego roku firma Lockheed Martin otrzymała zgodę na rozpoczęcie produkcji małoliczbowej kierowanych pocisków rakietowych „powietrze-ziemia” JAGM. W najbliższych latach pociski rakietowe JAGM będą sukcesywnie zastępować pociski BGM-71 TOW, AGM-114 Hellfire II oraz AGM-65 Maverick.

Suchoj Su-22 w 1. Skrzydle Lotnictwa Taktycznego – Adam Gołąbek, Andrzej Wrona
1. Skrzydło Lotnictwa Taktycznego zostało utworzone 1 stycznia 2009 r. na bazie 1. Brygady Lotnictwa Taktycznego z siedzibą w garnizonie Świdwin. Skrzydło jest lotniczym związkiem taktycznym, przed którym postawiono zadania defensywne i ofensywne. Jednostki 1. SLT odpowiadają m.in. za wsparcie Wojsk Lądowych, Wojsk Specjalnych i Marynarki Wojennej.

Royal International Air Tatoo. Międzynarodowe pokazy lotnictwa wojskowego w stulecie Royal Air Force – Paweł Bondaryk
Brytyjskie Royal Air Force powstały 1 kwietnia 1918 r. z połączenia podlegającego armii Royal Flying Corps oraz będącego częścią marynarki wojennej Royal Naval Air Service. Tegoroczną kulminacją obchodów stulecia wojsk lotniczych Wielkiej Brytanii była defilada nad Londynem 10 lipca, obserwowana przez rodzinę królewską, władze oraz dziesiątki tysięcy widzów. Z bogatego kalendarza wyspiarskich pokazów RAF wybrały kilka imprez, podczas których zamierzały szczególnie uczcić okrągłą rocznicę powstania formacji: były to pokazy w Cosford, Portrush w Irlandii Północnej i właśnie Royal International Air Tattoo (RIAT).

A oprócz tego:
• Aktualności wojskowe – Piotr Butowski, Krzysztof Kuska, Łukasz Pacholski
• Rosyjskie lotnictwo morskie nad Petersburgiem – Piotr Butowski
• WARMATE 2. Jedyne w Europie systemy amunicji krążącej… z Polski – Stanisław Kutnik
• Aktualności kosmiczne – Waldemar Zwierzchlejski
• Aktualności cywilne – Paweł Bondaryk
• Airbus w Polsce A.D. 2018 Wywiad z Sebastianem Magadzio, pełniącym w firmie Airbus funkcję Head of Country for Poland – Jerzy Gruszczyński
• Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 S.A. Rynek cywilny trzecim obszarem działalności – Łukasz Pacholski
• Najwyższa jakość urzą­dzeń NOSP. Wywiad z Sebastianem Jaskowiakiem, dyrektorem rozwoju i pełnomocnikiem prezesa zarządu ds. kontroli jakości w WCBKT S.A. – Maciej Szopa
• Święto Wojska Polskiego. Wielka Defilada Niepodległości – Bartosz Bera

Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem wrześniowego wydania "Lotnictwo Aviation International" na stronie: www.zbiam.pl

Źródło: zbiam.pl
comments powered by Disqus