Licencjonowanie personelu służb ruchu lotniczego - projekt rozporządzenia
Urzad Lotnictwa Cywilnego przekazał projekt rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie licencjonowania personelu służb ruchu lotniczego.
Celem projektowanej regulacji jest wprowadzenie do krajowego porządku prawnego regulacji dotyczących procesu kwalifikowania informatorów służby informacji powietrznej oraz informatorów lotniskowej służby informacji powietrznej wynikających ze zobowiązań Polski, jako kraju członkowskiego EUROCONTROL, odnośnie realizacji Europejskiego planu działania na rzecz ograniczenia ryzyka naruszania przestrzeni powietrznej (European Action Plan for Airspace Infrigement Risk Reduction).
Ze względu na dokonany w ustawie – Prawo lotnicze podział na informatorów służby informacji powietrznej (informatorów FIS) oraz informatorów lotniskowej służby informacji powietrznej (informatorów AFIS) oraz na krajowy charakter przepisów ich kwalifikowania, zaistniała potrzeba zróżnicowania i precyzyjnego określenia procesu kwalifikowania obydwu tych specjalności.
Projektowane rozporządzenie obejmuje:
-
Uprawnienia przyznawane i wpisywane do licencji i świadectw kwalifikacji;
-
Szczegółowe wymagania dla poszczególnych rodzajów licencji i świadectw kwalifikacji, dotyczące kwalifikacji lotniczych w zakresie wiedzy, umiejętności i praktyki;
-
Szczegółowe warunki i sposób wydawania, przedłużania, wymiany, cofania, ograniczania, zawieszania i przywracania licencji i świadectw kwalifikacji oraz wynikających z nich uprawnień;
-
Szczegółowe warunki i sposób uznawania, zawieszania uznania, cofania uznania i przywracania uznania obcych licencji i świadectw kwalifikacji, wydanych przez właściwy organ obcego państwa;
-
Szczegółowe warunki i sposób sprawdzania i wznawiania kwalifikacji lotniczych.
Komentarze