Przejdź do treści
Źródło artykułu

Letni rozkład lotów

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że do ULC wpłynęły 52 rozkłady obcych przewoźników planujących wykonywać regularne operacje do/z Polski w sezonie rozkładowym LATO 2010.

Zatwierdzeniu, zgodnie z odpowiednimi międzynarodowymi umowami o transporcie lotniczym, podlegają tylko rozkłady przewoźników pochodzących z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Natomiast rozkłady przewoźników z EOG, w związku z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1008/2008 z dnia 24 września 2008 r. w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty, przedstawiane są Prezesowi ULC do wiadomości.

Zgodnie ze złożonymi rozkładami, faktycznie pasażerskie przewozy regularne wykonywać będzie 33 obcych przewoźników: ADRIA AIRWAYS, AER LINGUS, AEROFLOT, AEROSVIT, AIR BALTIC, AIR BERLIN, AIR FRANCE, ALITALIA CAI, ASTRAEUS, AUSTRIAN AIRLINES, BELAVIA, BRITISH AIRWAYS, BRUSSELS AIRLINES, CSA, EASYJET, EL AL, FINNAIR, GERMANWINGS, IBERIA, KLM, LUFTHANSA, MALEV, NORWEGIAN AIR SHUTTLE, ROYAL AIR MAROC, RYANAIR, SAS, SWISS, TAP PORTUGAL, TRANSAVIA FRANCE, TURKISH AIRLINES, UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES, WIZZ AIR HUNGARY, WIZZ AIR UKRAINE oraz czterech przewoźników cargo: AIR CONTRACTORS, EUROPEAN AIR TRANSPORT (DHL), TNT oraz UPS C.O.

Pozostałych 14 przewoźników będzie oferować loty jako tzw. przewoźnicy marketingowi, w ramach umów o dzieleniu oznaczeń linii (code-share), zawartych z przewoźnikami faktycznymi.

W sezonie LATO 2010 na polskim rynku pojawił się nowy przewoźnik: ROYAL AIR MAROC z Maroka, który będzie wykonywał regularne operacje na trasie Warszawa – Casablanca – Agadir vv.

Uruchomienie regularnych połączeń zapowiedział również ukraiński przewoźnik UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES na trasie Warszawa – Symferopol vv. Zezwolenie eksploatacyjne upoważniające do wykonywania przewozów pomiędzy Polską a Ukrainą przewoźnik posiada od czerwca 2009 r.

Regularne przewozy w nowym sezonie całkowicie zawiesił słowacki przewoźnik DANUBE WINGS (jako przewoźnik marketingowy) obsługiwany przez faktycznego przewoźnika VIP WINGS na trasach z Warszawy do Bratysławy i Popradu oraz duński przewoźnik CIMBER AIR, wykonujący połączenia z Wrocławia do Kopenhagi. Połączenia zawiesił również hiszpański przewoźnik VUELING na trasie Warszawa – Barcelona vv.

Spośród przewoźników zagranicznych najszerszą ofertę przewozów regularnych w sezonie LATO 2010 ma WIZZ AIR HUNGARY (83 trasy), na drugim miejscu jest RYANAIR (82 trasy), na trzecim miejscu znalazł się NORWEGIAN AIR SHUTTLE (16 tras), czwarte miejsce zaś zajmuje EASYJET (8 tras).

Warto jednocześnie zauważyć, iż w ramach przewozów wykonywanych na podstawie umowy code-share z PLL LOT S.A., najszerszą ofertę ma LUFTHANSA (16 tras), jednak większość z nich faktycznie obsługuje polski przewoźnik.

Całkowita liczba obcych przewoźników faktycznych obsługujących przewozy pasażerskie na trasach do/z Polski, w porównaniu z ubiegłym sezonem rozkładowym nie uległa zmianie, jednak znacznie rozszerzyła się oferta przewoźników WIZZ AIR oraz RYANAIR, którzy w ubiegłym sezonie obsługiwali regularne połączenia na 63 (WIZZ AIR HUNGARY) oraz 64 (RYANAIR) trasach.

Najbardziej popularnym portem lotniczym wśród obcych przewoźników jest nadal Warszawa – pasażerskie przewozy do i z stolicy oferuje 29 obcych przewoźników. Drugim portem lotniczym pod względem ilości operujących przewoźników jest Kraków. Z tego miasta przewozy regularne oferuje 13 obcych przewoźników. Obcy przewoźnicy operują regularnie do/z Polski również z portów lotniczych w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Wrocławiu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony