Książka IFR Practical Training Handbook do kupienia w sklepie dlapilota.pl
Miło nam poinformować, iż w ofercie sklepu dlapilota.pl pojawiła się książka IFR Practical Training Handbook autorstwa Dariusza Bartczaka. Wydawnictwo opisuje w sposób metodyczny zakres wiedzy potrzebnej do przeprowadzenia efektywnego i bezpiecznego procesu szkolenia praktycznego w lotach według wskazań przyrządów zgodnego z sylabusem EASA.
Autor z powodzeniem omawia w prosty sposób skomplikowane zagadnienia kursu IR przerabiane na etapie modułu podstawowego jak i proceduralnego, do których należą techniki skanowania przyrządów na poszczególnych etapach lotu, zapobieganie sytuacjom krytycznym i wyprowadzanie samolotu z takich sytuacji, przechwytywanie RADIAL-i, wykonywanie procedur początkowych, procedur oczekiwania, a także procedur podejścia przyrządowego 3D i 2D oraz wiele innych kwestii ważnych z punktu widzenia przedmiotowego szkolenia.
Na uwagę zasługuje fakt, że każde z omawianych zagadnień zostało opatrzone wieloma ciekawymi grafikami, szczególnie w załącznikach, które z pewnością w dużym stopniu ułatwią czytelnikowi zrozumienie prezentowanego materiału. Co więcej, w treści podręcznika zaprezentowano mnóstwo cennych przykładów obliczeń pamięciowych wykonywanych przez pilotów na poszczególnych etapach lotu IFR, które perfekcyjnie wpisują się w najnowsze wymagania EASA wynikające z obszaru 100 KSA.
Podręcznik skierowany jest do pilotów zdobywających podstawowe i zaawansowane umiejętności wykonywania lotów wg wskazań przyrządów oraz proceduralnych lotów IFR. Ponadto, każdy profesjonalny instruktor prowadzący tego typu szkolenia zarówno w zakresie modułu podstawowego jaki i modułu proceduralnego powinien posiadać ten podręcznik w swojej biblioteczce, gdyż stanowi on gotowe źródło materiałów, służące do przeprowadzania odpraw przed planowanym lotem szkolnym.
Książka w języku angielskim
Format - B-5
Oprawa miękka
Ilość stron – 80
TABLE OF CONTENTS
- INTOUDUCTION
- TRAINING STRUCTURE AND CONTENT
- MODULE 1 – BASICS OF INSTRUMENT FLYING
- Instrument scanning
- Straight and level flight, power change for acceleration and deceleration
- Straight climb and descent
- Turns with bank angle 15°, 25°, 45°, roll-out onto predetermined heading
- Climb and descent Rate-1 turns
- Upset recovery
- Recognition and recovery from incipient and full stalls
- Radial interceptions
- Procedure turns
- Base turn
- DME Arc
- DME Arc rules
- Flying DME Arc
- MODULE 2 – IFR PROCEDURES
- FLIGHT PREPARATION
- DEPARTURE
- Departure – summary
- ALTIMETER SETTING PROCEDURES
- EN-ROUTE PROCEDURES
- HOLDING PROCEDURES
- Basic holding parameters
- Execution of holding
- Holding entry methods
- Wind corrections
- Holding summary
- INSTRUMENT APPROACH
- Arrival
- Initial Approach
- Reversal procedure
- Procedure turn
- Base turn
- Racetrack procedure
- DME Arc
- Intermediate Approach
- Final Approach
- Precision Approach – 3D
- Non-Precision Approach – 2D
- Localizer Approach
- RNP Approaches
- Circling Approach
- Missed Approach
- En-route and approach – summary
Appendix 1 Flight diagram samples for Basic Instrument flying
Appendix 2 Introduction for presentations
Appendix 3 Radial interceptions
Appendix 4 Reversal procedures
Appendix 5 DME Arc
Appendix 6 Holdings
Appendix 7 Descent calculations
O Autorze
Dariusz Bartczak (rocznik 1959) pilot samolotowy (ATPL) oraz szybowcowy (SPL), instruktor (FI, TRI), egzaminator (FE, TRE). Swoją przygodę z lotnictwem rozpoczął w 1976 roku w Aeroklubie Bydgoskim. Absolwent specjalizacji Agrolotnictwo ART w Olsztynie.
W roku 1986 podjął pracę jako pilot AGRO w ZUA Gdańsk. W latach 1992-2005 pracował w szczecińskim Aerogryfie, początkowo w Leśnych Bazach Lotniczych (loty gaśnicze, patrolowe oraz opryski zwalczające szkodniki drzewostanów), od roku 1999 w przewozach lotniczych (loty CARGO dla Poczty Polskiej oraz czarterowe loty pasażerskie).
Współtworzył Ośrodek Szkolenia Lotniczego FTO/TRTO Aerogryf, pełnił w nim funkcję instruktora i Kierownika Szkolenia (HT) oraz funkcję Szefa Pilotów firmy.
Od końca 2005 Szef Pilotów w liniach Jet Air, a następnie OLT Express Regional. W latach 2013-2014 latał dla zagranicznych przewoźników w Estonii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Od 2015 do 2018 roku pracował w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego WSOSP w Dęblinie jako Kierownik Szkolenia (HT) oraz instruktor, po czym powrócił do linii lotniczych (Small Planet, PLL LOT). Od 2022 pracuje w ULC w Inspektoracie Operacyjnym Transportu Lotniczego.
Na 12 typach szybowców oraz 21 typach samolotów (w tym An-2, M-18 Dromader, An- 28, M-28, BAe Jetstream 31/32, ATR-42/72, Airbus A 320/321, DHC-8) wylatał ponad 12000 godzin, w tym 1450 w lotach AGRO, 5500 w przewozach lotniczych i 2800 jako instruktor.
Książka IFR Practical Training Handbook dostępna jest w sklepie dlapilota.pl (LINK)
Artykuł zawiera lokowanie produktu