Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konferencja Bezpieczeństwa Lotów

Uprzejmie informujemy, że Urząd Lotnictwa Cywilnego, mając na uwadze różnorodność problematyki związanej z działalnością prowadzoną przez podmioty lotnicze oraz prywatnych użytkowników statków powietrznych, zmienił formułę Krajowej Konferencji Bezpieczeństwa Lotów.

Konferencja odbędzie się w tym roku w dwóch modułach, w różnych terminach dla lotnictwa ogólnego (trzeci tydzień marca) i lotnictwa komercyjnego (czwarty tydzień kwietnia). Sprecyzowane terminy zostaną podane najpóźniej do końca lutego.

ULC przygotował kilka roboczych tez i tematów, jakie według analizy poziomu bezpieczeństwa lotów i aktualnych trendów w tym zakresie, powinny być inspiracją do dyskusji podczas konferencji.

Poniżej przedstawione tematy są jedynie propozycjami do jakich mogą się Państwo ustosunkować, wprowadzić korekty lub zaproponować inne, jakie wynikają z Państwa bieżącej działalności lotniczej

Uwagi lub propozycje innych tematów dotyczące obydwu modułów prosimy składać drogą elektroniczną na adres lbl@ulc.gov.pl do 20 lutego 2009 r.

Ze względów organizacyjnych i czasowych spośród propozycji zostaną wybrane najczęściej powtarzające się.

Departament / Wydział / Organ GA CAT
LTT 1. Nowy system nadzoru nad ciągłą zdatnością do lotu a bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych lotnictwa ogólnego, z uwzględnieniem działalności komercyjnej. 1. Nowy system nadzoru nad ciągłą zdatnością do lotu a bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych w zarobkowych przewozie lotniczym.
LOL 1. Bezpieczeństwo przygotowania i prowadzenia pokazów.

2. Odpowiedzialność prawna za wypadki lotnicze w działalności organizacji GA.

3. Linia podziału: lotnictwo komercyjne i prywatne, różnice w zasadach nadzoru.
1. Temat związany z Normami Czasu Służby Lotniczej (DT, FDT, FT, RT) jako normy bezpieczeństwa (nie socjalnej), uwzględnienie ostatniego raportu EASA.

2. SAFA/SANA.
LPL 1. Egzaminy teoretyczne, Egzaminy praktyczne –analiza wyników z komentarzem i wnioskami.

2. Poszerzenie punktu 1. – wykazanie słabych i mocnych punktów szkolenia lotniczego w Polsce na podstawie wyników egzaminów oraz zdarzeń/wypadków lotniczych w czasie szkolenia.

3. Rola AM, HT, CFI, CGI w ośrodku szkolenia na podstawie FCL.

1. Egzaminy z języka angielskiego na licencje CPL – analiza wyników, komentarz.

2. Procedury uznawania licencji ATPL.

LTL

1. Odpowiedzialność zarządzającego lotniskiem i użytkowników lotniska, rola ULC – różnice dla lotnisk CTR (certyfikowanych - użytku publicznego) i VFR (rejestrowanych).

1. Obiekty mogące stanowić źródło żerowania ptaków w otoczeniu lotnisk, sposoby zabezpieczania takich obiektów, wypracowane rozwiązania z Zarządzającymi lotniskami w oparciu o rozwiązania we Wrocławiu i Łodzi.

2. Rola Polityki Bezpieczeństwa podpisanej przez Zarząd i rozpowszechnionej wśród pracowników firmy jako najmniej doceniany element Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.

3. Runway Incursion – omówienie zaistniałych przypadków – przyczyny i wnioski.

LOŻ

1. Temat(-ty) związane z AFIS, AIP, osłona meteo VFR; ograniczenia i zakazy lotów w otoczeniu lotnisk VFR.

1. Procedury podejść z widzialnością na lotniskach kontrolowanych.

2. Ocena ryzyka dla zmian w przestrzeni  na podstawie ESSAR.

LBC

1. Standardowa informacja statystyczna.

1. Standardowa informacja statystyczna.

LBL

1. Obszary zagrożeń w świetle zaistniałych zdarzeń lotniczych w 2008 r. Wypadki podczas Szkolenia lotniczego przyczyny, analiza wnioski.

1. Obszary zagrożeń w CAT na podstawie analizy zdarzeń lotniczych zaistniałych w 2008 r.

PKBWL

1. Obowiązki podmiotu lotniczego po zaistnieniu zdarzenia lotniczego z punktu widzenia PKBWL.

1. Obowiązki podmiotu lotniczego po zaistnieniu zdarzenia lotniczego z punktu widzenia PKBWL.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony