Konferencja Bezpieczeństwa Lotów
Konferencja odbędzie się w tym roku w dwóch modułach, w różnych terminach dla lotnictwa ogólnego (trzeci tydzień marca) i lotnictwa komercyjnego (czwarty tydzień kwietnia). Sprecyzowane terminy zostaną podane najpóźniej do końca lutego.
ULC przygotował kilka roboczych tez i tematów, jakie według analizy poziomu bezpieczeństwa lotów i aktualnych trendów w tym zakresie, powinny być inspiracją do dyskusji podczas konferencji.
Poniżej przedstawione tematy są jedynie propozycjami do jakich mogą się Państwo ustosunkować, wprowadzić korekty lub zaproponować inne, jakie wynikają z Państwa bieżącej działalności lotniczej
Uwagi lub propozycje innych tematów dotyczące obydwu modułów prosimy składać drogą elektroniczną na adres lbl@ulc.gov.pl do 20 lutego 2009 r.
Ze względów organizacyjnych i czasowych spośród propozycji zostaną wybrane najczęściej powtarzające się.
Departament / Wydział / Organ | GA | CAT |
LTT | 1. Nowy system nadzoru nad ciągłą zdatnością do lotu a bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych lotnictwa ogólnego, z uwzględnieniem działalności komercyjnej. | 1. Nowy system nadzoru nad ciągłą zdatnością do lotu a bezpieczeństwo eksploatacji statków powietrznych w zarobkowych przewozie lotniczym. |
LOL | 1. Bezpieczeństwo przygotowania i prowadzenia pokazów. 2. Odpowiedzialność prawna za wypadki lotnicze w działalności organizacji GA. 3. Linia podziału: lotnictwo komercyjne i prywatne, różnice w zasadach nadzoru. | 1. Temat związany z Normami Czasu Służby Lotniczej (DT, FDT, FT, RT) jako normy bezpieczeństwa (nie socjalnej), uwzględnienie ostatniego raportu EASA. 2. SAFA/SANA. |
LPL | 1. Egzaminy teoretyczne, Egzaminy praktyczne –analiza wyników z komentarzem i wnioskami. 2. Poszerzenie punktu 1. – wykazanie słabych i mocnych punktów szkolenia lotniczego w Polsce na podstawie wyników egzaminów oraz zdarzeń/wypadków lotniczych w czasie szkolenia. 3. Rola AM, HT, CFI, CGI w ośrodku szkolenia na podstawie FCL. | 1. Egzaminy z języka angielskiego na licencje CPL – analiza wyników, komentarz. 2. Procedury uznawania licencji ATPL. |
LTL | 1. Odpowiedzialność zarządzającego lotniskiem i użytkowników lotniska, rola ULC – różnice dla lotnisk CTR (certyfikowanych - użytku publicznego) i VFR (rejestrowanych). | 1. Obiekty mogące stanowić źródło żerowania ptaków w otoczeniu lotnisk, sposoby zabezpieczania takich obiektów, wypracowane rozwiązania z Zarządzającymi lotniskami w oparciu o rozwiązania we Wrocławiu i Łodzi. 2. Rola Polityki Bezpieczeństwa podpisanej przez Zarząd i rozpowszechnionej wśród pracowników firmy jako najmniej doceniany element Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem. 3. Runway Incursion – omówienie zaistniałych przypadków – przyczyny i wnioski. |
LOŻ | 1. Temat(-ty) związane z AFIS, AIP, osłona meteo VFR; ograniczenia i zakazy lotów w otoczeniu lotnisk VFR. | 1. Procedury podejść z widzialnością na lotniskach kontrolowanych. 2. Ocena ryzyka dla zmian w przestrzeni na podstawie ESSAR. |
LBC | 1. Standardowa informacja statystyczna. | 1. Standardowa informacja statystyczna. |
LBL | 1. Obszary zagrożeń w świetle zaistniałych zdarzeń lotniczych w 2008 r. Wypadki podczas Szkolenia lotniczego przyczyny, analiza wnioski. | 1. Obszary zagrożeń w CAT na podstawie analizy zdarzeń lotniczych zaistniałych w 2008 r. |
PKBWL | 1. Obowiązki podmiotu lotniczego po zaistnieniu zdarzenia lotniczego z punktu widzenia PKBWL. | 1. Obowiązki podmiotu lotniczego po zaistnieniu zdarzenia lotniczego z punktu widzenia PKBWL. |
Komentarze