Przejdź do treści
Źródło artykułu

Komunikat dotyczący wydawania licencji dla członków personelu lotniczego

Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, iż w związku z koniecznością wykonania prac technicznych związanych z wprowadzeniem zmodyfikowanej wersji Zintegrowanego Systemu Informatycznego ULC, system nie będzie funkcjonował w okresie od dnia 15 marca 2013 r. (godziny wieczorne) do dnia 18 marca 2013 r. (godz. 5:00).

W związku z powyższym oraz potrzebą wprowadzenia do systemu nowych wzorów licencji dla członków personelu lotniczego zgodnych z wymaganiami rozporządzenia UE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz. U. UE L 311 z 25.11.2011, str. 1), dzień 18 marca 2013 r. od godz. 5:00 do godz. 24:00 będzie „dniem technicznym”, przeznaczonym na sprawdzenie funkcjonowania ZSI po wprowadzeniu do niego stosownych zmian.

Tym samym, w dniu 18 marca 2013 r. nie będą mogły być wydane żadne dokumenty, licencje oraz świadectwa kwalifikacji.
 
Jednocześnie, na stronie internetowej ULC, w zakładce „Personel lotniczy” w działach: „Szkolenie i licencjonowanie personelu lotniczego”, „Certyfikacja, nadzór i kontrola”, „Komisja Egzaminacyjna” oraz „Rejestr Personelu Lotniczego”   sukcesywnie od dnia 18 marca 2013 r. będą pojawiać się nowe wzory dokumentów dla wnioskodawców (w miejsce dotychczas obowiązujących), dostosowane do przepisów wspólnotowych oraz do nowych przepisów wykonawczych.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą do wnioskodawców o korzystanie wyłącznie z nowych wniosków dostępnych na stronie internetowej ULC, począwszy od dnia 18 marca 2013 r. 

Dodatkowo, od dnia 19 marca 2013 r. Rejestr Personelu Lotniczego ULC rozpoczyna wydawanie nowych licencji Part-FCL, zgodnych ze wzorem określonym rozporządzeniem UE nr 1178/2011.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony